تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
سرنوشت‌سازترین فینال تاریخ جامهای جهانی

یکشنبه تکلیف پنج جام با هم روشن می‌شود!

مسابقه مرگ و زندگی آرژانتین - فرانسه در فینال جام جهانی تکلیف جوایز فردی این دوره را هم مشخص خواهد کرد.یکشنبه تکلیف پنج جام با هم روشن می‌شود!

کد خبر: ۱۴۲۰۲۱
۱۶:۲۸ - ۲۴ آذر ۱۴۰۱

یکشنبه تکلیف پنج جام با هم روشن می‌شود!

 

دیدارنیوز: با صعود فرانسه و آرژانتین از مرحله نیمه‌نهایی و مشخص شدن تکلیف تیم‌های حاضر در فینال جام جهانی قطر، حالا بحث داغ دیگری که در کنار گمانه‌زنی‌ها پیرامون قهرمان جام بالا گرفته مربوط به برندگان جوایز فردی این دوره از مسابقات است.

حساس‌ترین بازی سال 2022 یک شنبه شب در ورزشگاه لوسیل میان تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه برگزار خواهد شد تا به این ترتیب جام جهانی قطر به خط پایان برسد.

دیداری که بعد از پایان آن، علاوه بر تیم قهرمان، به احتمال بسیار زیاد تکلیف تمام جوایز فردی مسابقات را هم روشن خواهد کرد. توپ طلا، کفش طلا، دستکش طلا و جایزه برترین بازیکن جوان جام جهانی، عناوین فردی ارزشمندی است که با توجه به آمار و عملکرد بازیکنان دو تیم حاضر در مسابقه نهایی، بین آنها تقسیم خواهد شد و در ادامه به بررسی نامزدهای احتمالی این جوایز می‌پردازیم.

کفش طلا

تنها جایزه فردی مسابقات که اعمال سلیقه کارشناسان فیفا روی برنده آن تاثیری ندارد، عنوان کفش طلای جام جهانی است که به برترین گلزن جام اهدا خواهد شد. در حال حاضر لیونل مسی و کیلیان امباپه هریک با پنج گل در صدر جدول برترین گلزنان جام جهانی قطر حضور دارند و البته باید به این نکته هم توجه داشت که مسی به دلیل ثبت سه پاس گل در مقایسه با دو پاس گل امباپه شرایط بهتری برای کسب این جایزه دارد. بعد از این دو بازیکن، آلوارز، پدیده آرژانتین در این جام و اولیویه ژیرو هر یک با چهار گل در تعقیب فوق‌ستاره‌ی تیم‌های خود هستند. رقابت تنگاتنگی که قطعا عصر یکشنبه آبستن اتفاقات جدیدتری خواهد بود.

 توپ طلا

از جام جهانی 1982 به این سو، برترین بازیکن جام جهانی از نگاه فیفا، صاحب جایزه توپ طلا شده است. جایزه‌ای که البته همواره به عضوی از تیم قهرمان تعلق پیدا نکرده اما با توجه به رقابت نزدیک مسی و امباپه از لحاظ عملکرد فنی در این دوره از مسابقات، بعید است این جایزه به بازیکنی به جز این دو فوق‌ستاره فوتبال جهان تعلق بگیرد و به صورت طبیعی، شانس بازیکنی که قهرمانی در این دوره از مسابقات را به دست بیاورد، برای بردن توپ طلا هم بیشتر خواهد بود مگر آنکه اتفاق عجیب دیگری بیفتد.

 دستکش طلا

دیگر جایزه فردی جذاب جام‌های جهانی که از سال 2010 به این سو به صورت رسمی به برترین دروازه‌بان جام اعطا می‌شود، جایزه دستکش طلایی است. عنوانی که در جام‌های جهانی 2010 و 2014 به کاسیاس و نویر، گلرهای تیم قهرمان اعطا شد و شاید اگر اشتباه عجیب لوریس روی گل دوم کرواسی در فینال جام جهانی روسیه نبود، این سنت شکسته نمی‌شد و جایزه دستکش طلایی به کورتوا نمی‌رسید. با این حال در این دوره از مسابقات علاوه بر مارتینز و لوریس، دو دروازه‌بان حاضر در فینال جام، لیواکوویچ و یاسین بونو هم تا قبل از برگزاری مرحله نیمه‌نهایی از شانس بالایی برای کسب این جایزه برخوردار بودند اما شکست در مسابقه پای فینال باعث شده تا شانس لوریس و مارتینز برای تصاحب این جایزه به یک اندازه باشد تا سومین دوئل مستقیم فینالیست‌ها بر سر جوایز فردی روی خط دروازه شکل بگیرد.

برترین بازیکن جوان

جایزه‌ای که از جام جهانی آلمان به صورت رسمی به برترین بازیکن جوان جام ( 21 سال به پایین) اعطا شده، دیگر عنوان فردی فیفا برای بازیکنان حاضر در جام است. جایزه‌ای که در آخرین دوره برگزاری مسابقات نصیب کیلیان امباپه شده، در این دوره هم مدعیان جدی‌ای دارد. انزو فرناندز، هافبک تیم ملی فوتبال آرژانتین که در طول مسابقات موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شده، شاید در صورت قهرمانی آرژانتین گزینه اصلی کسب این جایزه باشد. اما او در این راه، رقبای باکیفیتی چون جود بلینگام، یوشکو گواردیول و بوکایو ساکا را هم پیش رو دارد و باید دید در نهایت این جایزه به کدام ستاره جوان جام اختصاص پیدا می‌کند.

یکشنبه تکلیف پنج جام با هم روشن می‌شود!

یکشنبه تکلیف پنج جام با هم روشن می‌شود!

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی