تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

رقیب «اردوغان» در معرض خطر محرومیت از فعالیت سیاسی

امام‌اوغلو،، رقیب اصلی اردوغان و یکی از چهره‌های اپوزیسیون در انتخابات آتی ترکیه در معرض خطر محرومیت از فعالیت سیاسی قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۱۹۸۲
۱۷:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱

رقیب «اردوغان» در معرض خطر محرومیت از فعالیت سیاسی

دیدارنیوز: محاکمه اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول، در روز چهارشنبه ۱۴ دسامبر در حالی از سر‌گرفته می‌شود، که او به‌عنوان یکی از نامزد‌های شاخص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ژوئن ۲۰۲۳ در ترکیه شناخته می‌شود.

دادستان در جلسه پیشین دادگاه که در ماه نوامبر برگزار شده بود، خواستار محکومیت او به ۱۵ ماه تا چهار سال زندان شده بود. اتهام امام‌اوغلو از سوی دادستان به دلیل اظهاراتی است که به عنوان توهین به اعضای شورای عالی انتخابات ترکیه تلقی شده است.

امام‌اوغلو، به عنوان ستاره‌ای نو‌ظهور در صحنه سیاسی ترکیه، پس از انتخابش به عنوان شهردار استانبول در سال ۲۰۱۹، شهرداری این شهر را پس از ۲۵ سال از حزب حاکمِ «عدالت و توسعه» پس گرفت. انتخاب او آنچنان بر حزب حاکم سنگین آمد که دولت ابتدا نتیجه آن را نپذیرفت، اما سه ماه بعد تحت فشار حامیان امام‌اوغلو ناگزیر به پذیرش آن شد.

چند ماه بعد، اکرم امام‌اوغلو کسانی را که نتایج اولیه انتخابات شهرداری استانبول را باطل اعلام کرده بودند «احمق» خواند، امری که موجبات شکایت از او توسط مخالفانش را فراهم آورد.

یکی از اعضای حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP)، حزب اصلی مخالفِ قدرت گرفتن رجب طیب اردوغان، محاکمه اکرم امام‌اوغلو را «سیاسی» خواند.

در حالی که خطر محرومیت امام‌اوغلو از سیاست وجود دارد، ائتلاف مخالف متشکل از شش حزب از جمله حزب سوسیال دموکرات ترکیه، هنوز نتوانسته است نامزد مشترکی را برای انتخابات ریاست جمهوری که تا شش ماه دیگر برگزارمی‌شود، معرفی کند.

شهردار استانبول یکی از معدود رهبرانِ اپوزیسیون است که نظرسنجی‌ها او را در مقابل اردوغان برنده نشان‌می‌دهد، اما به گفته بسیاری از ناظران، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP)، اصلی‌ترین اپوزیسیونِ حزب حاکم، ترجیح می‌دهد که خودش نامزد شود.

با این حال، امام‌اوغلو با وجود خطر محروم شدن از فعالیت سیاسی، ضمن اعلام حمایت از رهبر حزب حامی خود، نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی را منتفی ندانست و به حامیانش اطمینان داد که «شانه‌های او قادر به تحمل انواع مسئولیت‌ها هستند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی