تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مدیرکل راهداری استان:

بیش از ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از آسفالت بیش از ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبرداد.

کد خبر: ۱۴۱۹۰۶
۱۴:۰۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

بیش از ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت شد

 

دیدارنیوز: پیمان آرامون،۲۲ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴۷ کیلومتر و ۲۰۰ متر راه روستایی آسفالت شد، افزود: طی ۸ ماهه نخست سال ۳۲۲ کیلومتر از راه‌ها نیز لکه گیری، روکش و ترمیم آسفالت شد.

آرامون یکی از مشکلات اساسی راه‌ها را در بخش ایمنی مربوط به خط کشی اعلام کرد و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال ۲۱۶۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی استان خط کشی شد.

وی با اشاره به تامین روشنایی ۱۲۶ کیلومتر از راه‌های استان گفت: امسال روشنایی ۳ کیلومتر از ۱۱ کیلومتر راه تمرچین به پیرانشهر تامین شده و تا اربعین امسال کل روشنایی این مسیر تامین می‌شود. همچنین تامین روشنایی ۱۰ کیلومتر از گردنه زنجیران سردشت نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه‌های استان تحت تاثیر طرح راهداری زمستانی هستند، گفت: ۸۴۸ راهدار در ۱۷ راهدارخانه مرکزی مشغول فعالیت هستند. همچنین انبار‌های نمک پر و ماشین آلات راهداری آماده باش هستند.

وی افزود: ۸۹ گردنه استان به طول ۶۵۳ کیلومتر برفی و مه گیر هستند، اما با توجه به سن بالای ماشین آلات راهداری، در صورت بارش برف غیر معمول، ممکن است با تاخیر عبور و مرور در گردنه‌ها روبرو شویم.

آرامون با تاکید بر در دستور کار بودن نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری استان اظهار کرد: تاکنون ۷۰ نفر برای دریافت وام نوسازی معرفی شدند که بیش از ۲۰ نفر موفق به دریافت وام شده و مابقی در دست اقدام است.

وی افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات جذب نشده سال گذشته پیش از اتمام سال مالی، به صورت ۱۰۰ درصد جذب شد و هیچ اعتباری عودت نیافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به فعالیت ۵ پایانه رسمی (سرو، رازی، تمرچین، ماکو و پلدشت) در استان افزود: ۳۰ هزار مترمربع به مساحت پایانه سرو اضافه شد و در صورت تامین اعتبار دیوار کشی مساحت اضافه شده محوطه پایانه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: پایانه رازی در خوی طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که تاکنون با احتساب به روز مصالح بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پایانه هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای پایانه تمرچین پیرانشهر در ایام اربعین ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در این راستا ۱۵ گیت گذرنامه در پایانه مذکور مستقر و رنگ آمیزی محوطه و ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و رو شویی در این پایانه برای تسهیل ارایه خدمات به زائرین اربعین مستقر شد.

آرامون با بیان اینکه مطالعات جامع پایانه ماکو در حال انجام است، ادامه داد: مطالعات طرح جامع مرز کیله نیز تعریف شده و در مراحل پایانی است که امید است به محض آغاز فعالیت‌ها و پروژه‌های تعریف شده، این پایانه نیز به پایانه‌های استان افزوده شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی