تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
یک مسئول عنوان کرد:

بهره برداری از ۶ ناحیه شبکه آبیاری طرح پایاب سد سبلان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گفت: تا پایان سال جاری ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۱۹۰۳
۱۳:۵۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

بهره برداری از ۶ ناحیه شبکه آبیاری طرح پایاب سد سبلان

 

دیدارنیوز: جبرئیل رمضانی ۲۲ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان سال جاری ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد،

این در حالی است که پایاب سد سبلان دارای ۲ بخش شمالی و جنوبی شامل ۶ فاز قابل اجرا بوده که فاز اول و پنجم آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم، سوم، چهارم و ششم آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مجموع اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان بیش از پنج هزار هکتار است و با تکمیل عملیات احداث سیفون قره‌سو، آب اراضی شمال رودخانه قره‌سو در بخش ارشق نیز از این شبکه تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای افق سال ۱۴۲۵ به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در استان پیش بینی شده است، یادآور شد: برای تامین این مقدار آب اقدامات مختلفی تدوین شده که تحقق آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

رمضانی اعتبار لازم برای اتمام این طرح را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دانست و یادآور شد: تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تامین شده است و برای تامین مابقی اعتبار پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی سد اینچه نو مشگین شهر که با هدف تامین آب شرب و کشاورزی در دست اجرا است، اظهار کرد: این سد نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین اعتبار ساماندهی سد آغاز می شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه مطالعات ساماندهی سد اینچه نو از سوی کارشناسان آب منطقه ای اردبیل انجام شده ادامه داد: در صورت تامین اعتبار لازم عملیات ساماندهی سد آغاز می‌شود به طوری که برنامه ریزی شده خط انتقال آن بطول ۱۳ کیلومتر برای آبرسانی مشگین شهر با تامین اعتبار به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شود.

رمضانی اضافه کرد: حجم مخزن سد اینچه نو را یک میلیون متر مکعب است و ساماندهی، لایه آب‌بندی و عملیات زیرسازی سد در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اردبیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی