تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

کنفرانس حامیان اوکراین در پاریس

در حالی که امانوئل مکرون وعده انجام هرگونه تلاش ممکن برای حمایت از اوکراین را داده، فرانسه در این راستا قرار است امروز میزبان یک کنفرانس بین‌المللی مختص به کمک به اوکراین برای گذراندن شرایط زمستانی باشد.

کد خبر: ۱۴۱۸۹۶
۱۲:۴۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

کنفرانس حامیان اوکراین در پاریس

دیدارنیوز: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه معتقد است که در بلند مدت لازم است برای یافتن مسیر صلح در اوکراین مذاکرات با روسیه انجام شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، قرار است کنفرانس حامیان بین‌المللی اوکراین امروز (سه‌شنبه) در شهر پاریس برگزار شود و یک سری کمک‌های فوری هم شامل کمک‌های مالی و هم در زمینه تجهیزات را در اختیار این کشور قرار دهد. به گفته مکرون، این کنفرانس در پاسخ به حملات هفته‌های اخیر روسیه علیه زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین است که هدفشان "نابود کردن امید غیرنظامیان" بود.

رئیس جمهوری فرانسه از زمان شروع جنگ در اوکراین حامی اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه مسکو بوده و ارتباط منظم با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را حفظ کرده است.

این دو مقام روز یکشنبه گفتگویی تلفنی با هدف تدارک برای کنفرانس پاریس داشتند؛ کنفرانسی که قرار است در آن نمایندگان ده‌ها کشور گرد هم آیند و تمرکز آن بر ملزومات اولویت‌دار شامل دسترسی به برق، گرمایش و آب است.

با این حال مکرون در ماه‌های اخیر مورد انتقاد دولت اوکراین و برخی از دیگر کشور‌های اروپایی به خاطر احساس آن‌ها از این بابت که از روسیه به اندازه کافی دور نشده، قرار گرفته است. مکرون یکی از معدود رهبران غربی است که ارتباطش را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در چارچوب یک استراتژی ژئوپلیتیکی بلندمدت حفظ کرده است.

او مکررا گفته است، با پوتین هر زمان که لازم باشد با هدف اجتناب از تشدید درگیری گفتگو خواهد کرد. مکرون اخیرا گفت، به زودی با وی درباره امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین به ویژه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه اروپاست، گفتگو خواهد کرد.

مکرون بیان کرد، نهایتا مذاکرات با روسیه لازم خواهد شد. او همچنین تاکید کرد، این خود اوکراین است که باید درباره شرایط هرگونه مذاکرات تصمیم بگیرد.

اظهارات اخیر رئیس جمهوری فرانسه درباره این موضوع در اوایل ماه جاری میلادی انتقاد کی‌یف و کشور‌های حوزه بالتیک را برانگیخت.

مکرون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی. اف.۱ فرانسه گفت، غرب باید خودش را برای مذاکرات احتمالی برای پایان دادن به جنگ و جستجوی توافقی از جمله بر سر "نحوه دادن ضمانت‌ها به روسیه در روزی که به پای میز مذاکرات برگردد" آماده کند. منتقدان می‌گویند این اوکراین است که نیازمند ضمانت‌های امنیتی است، نه روسیه.

مکرون که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد، به دنبال ایفای نقش کلیدی در دیپلماسی جهانی بوده است. او ماه آوریل مجددا برای یک دور دیگر به ریاست جمهوری فرانسه انتخاب شده و جایگاهش را در اروپا تقویت کرد.

امانوئل مکرون همچنین در نیمه اول سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در اختیار داشت. او عمدتا تمرکز تلاش‌هایش را بر تقویت ظرفیت دفاعی اتحادیه اروپا با توجه به اینکه امنیت این بلوک ۲۷ کشوری همچنان به طور عمده متکی بر آمریکا و ناتوست، قرار داده است.

فرانسه از زمان حمله ماه فوریه روسیه به اوکراین تاکنون، کمک‌های نظامی، مالی و انسانی چشمگیری را در اختیار کی‌یف قرار داده است. دولت فرانسه همچنین سربازانش را برای تقویت مواضع دفاعی اروپا به جبهه شرقی اعزام کرده است.

مکرون در ماه اکتبر مجمع جدیدی تحت عنوان جامعه سیاسی اروپا را با هدف تقویت امنیت و رفاه در سراسر این قاره کلید زد و در آن اعضای اتحادیه اروپا، شرکای آن در حوزه بالکان و شرق اروپا و همچنین انگلیس و ترکیه را گرد هم آورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی