تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری:

برای احیای جنگل‌های بلوط باید برنامه داشته باشیم

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جنگل‌های بلوط در معرض انقراض قرار گرفته است و باید برای احیای جنگل‌های بلوط برنامه داشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۱۸۹۴
۱۲:۱۵ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

برای احیای جنگل‌های بلوط باید برنامه داشته باشیم

دیدارنیوز: غلامعلی حیدری ۲۱ آذرماه در بازدید سرزده از اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از اهداف این بازدید‌ها قرار گرفتن در جریان روند امور است، اظهار کرد: تمرکز دشمن برای ایجاد ناامیدی در بین مردم است و باید مردم را با خدمت و پاسخگویی امیدوار کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از راه‌های ایجاد امیدواری در بین مردم خدمت جهادی و صادقانه است، در بازدید‌های سرزده از ادارات و شهرستان‌ها فرآیند خدمت به مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه در قبال حفظ منابع‌طبیعی مسئول هستیم و باید امانت‌دار باشیم، گفت: باید با صیانت از عرصه‌های منابع‌طبیعی این منابع را برای آیندگان حفظ کنیم، این رسالت امروز بر عهده محیط بانان و فعالان در این حوزه است.

حیدری بیان کرد: منابع‌طبیعی عامل مهمی در توسعه کشور محسوب می‌شود، توسعه‌یافتگی کشور در گرو کنشگری جوامع محلی در حفظ و احیای طبیعت است، در کشور همه اهتمام ویژه‌ای برای حفظ عرصه‌های طبیعی دارند، همچنین باید گسترش این عرصه‌ها به‌عنوان سرمایه ملی در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جنگل و مراتع ریه هر کشور است، عنوان کرد: تا زمانی که منابع‌طبیعی به اقتصاد مردم گره نخورد، پایداری نخواهد داشت، صیانت از طبیعت باید فرهنگ‌سازی شود، نقش بلوط در حیات زاگرس باید تببین شود، مشارکت مردم در حفظ منابع‌طبیعی حائز اهمیت است، جنگل‌های بلوط در معرض انقراض قرار گرفته و باید برای احیای آن برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کاشت گیاهان دارویی ارزش اقتصادی بالایی دارد و به طبیعت آسیب نمی‌رساند، یادآور شد: صیانت از جنگل‌ها باید به وظیفه همگانی تبدیل شود، برای پایداری عرصه‌های ملی نیازمند کار جهادی هستیم، مشارکت جوامع محلی در این امر موثر است.

حیدری تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری دارای مناطق بکر بسیاری است و باید در حفظ آن کوشا باشیم، گردشگری در حوزه طبیعت‌گردی در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد، حفظ و توسعه جنگل‌های بلوط مسئله مهمی است و در اجرای پروژه‌های اشتغالزا نباید تنگ‌نظری داشته باشیم تا اشتغال شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه آبخیزداری و آبخوان‌داری برای جلوگیری از وقوع سیلاب و فرسایش خاک بسیار حائز اهمیت است، توضیح داد: باتوجه به شرایط توپوگرافی منطقه این مسئله به احیای عرصه‌های منابع طبیعی نیز کمک می‌کند.

حیدری با بیان اینکه ۱۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه اختصاص پیدا کرده است که نشان از اهمیت حفظ منابع‌طبیعی دارد، برای جذب اعتبار باید ظرفیت‌سازی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: منابع‌طبیعی می‌تواند یک منبع درآمد برای جنگل‌نشینان و مردم محلی با توسعه کشت گیاهان دارویی، جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باشد.

وی یادآور شد: حفظ پوشش گیاهی می‌تواند به نفوذ آب و تغذیه سفر‌های زیرزمینی کمک کند، بنابراین باید به این مسئله توجه جدی صورت بگیرد تا منابع آب زیرزمینی را حفظ کنیم، پوشش گیاهی به کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت نیز کمک می‌کند.

حیدری در پایان تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد، حل مشکلات، روان‌سازی امور در دستور کار باشد، از مشکلات گره‌گشایی شود، کار امروز به فردا موکول نشود، با روی خوش با مراجعه‌کنندگان برخورد شود، عمر مدیریت کوتاه است و باید با کار جهادی به انجام کار‌ها سرعت بدهیم، اگر در زیرمجموعه فردی کم‌کاری می‌کند باید تغییر کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی