تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

انتقاد از کی‌روش؛ در انتظار عذرخواهی و خداحافظی بودیم!

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران با انتقاد از سرمربی تیم ملی گفت: من و اغلب اهالی فوتبال منتظر ابتدا عذرخواهی کارلوس کی‌روش و سپس خداحافظی‌اش از تیم ملی بودیم، اما ناگهان خبر رسید که احتمالا قراردادش تمدید خواهد شد! آخر چرا؟ چه دلیلی دارد یک مربی که در ۳ دوره متوالی جام جهانی هنوز ناموفق بوده و نتوانسته به دور حذفی صعود کند باز هم مورد اعتماد قرار بگیرد؟

کد خبر: ۱۴۱۷۷۷
۱۲:۳۲ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱

انتقاد از کی‌روش؛ منتظر عذرخواهی و خداحافظی بودیم!

دیدارنیوز: مرتضی فنونی‌زاده بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید: من و اغلب اهالی فوتبال منتظر ابتدا عذرخواهی کارلوس کی‌روش و سپس خداحافظی‌اش از تیم ملی بودیم، اما ناگهان خبر رسید که احتمالا قراردادش تمدید خواهد شد!

صعود تاریخی مراکش به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بسیاری از اهالی فوتبال را به وجد آورده است. یکی از این فوتبالی‌ها مرتضی فنونی زاده است که در این رابطه می‌گوید: قبل از هرچیز لازم می‌دانم درگذشت کریم باوی و مجید پروین را به جامعه فوتبال و خانواده داغدار این عزیزان تسلیت عرض کنم. از هر دو عزیز خاطرات زیادی دارم و هرگز فراموش نمی‌کنم کریم باوی چه سرزنی بود. او می‌توانست روی سر دفاع که هیچی بلکه روی دست گلر‌های بلند قامت سر بزند و شکل سر زدن او بی نظیر و یک کلاس آموزشی بود. فوتبال مراکش، اما از جهاتی شبیه به ما بود، اما آن‌ها می‌دانستند از جام جهانی چه می‌خواهند، ولی ما نمی‌دانستیم. شما می‌دانید فوتبال مراکش وحید هلیل هودزیچ سرمربی تیم ملی این کشور را تنها سه ماه قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برکنار کرد.

هلیل‌هودژیچ سرمربی بوسنیایی در آگوست ۲۰۱۹ هدایت مراکش را بر عهده گرفت و این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا در کامرون رساند، اما درست سه ماه قبل از جام جهانی، ولید الرکراکی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال مراکش انتخاب و جانشین وحید هلیل‌هودژیچ شد.

او ادامه می‌دهد: مراکش هم مثل ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲، سرمربی خود را تغییر داد، اما برخلاف ما آن‌ها تفکر داشتند. ولید الرکراکی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مراکش بود که ۴۶ ساله است. او هدایت کازابلانکا را پیش‌تر بر عهده داشت و با آن تیم قهرمان جام باشگاه‌های آفریقا و لیگ مراکش شد. از طرفی سن و سال این مربی به او اجازه ریسک می‌داد و انگیزه‌های بالایی هم داشت. حالا ما چه کردیم؟ دراگان اسکوچیچ را مثل هلیل هودزیچ برکنار کردیم، اما یک مربی ۷۰ ساله آوردیم که دوران جوانی‌اش هم مربی محتاطی بود. ما صرفا بر اساس نظر چند بازیکن ستاره، کارلوس کی‌روش را انتخاب کردیم، اما مراکشی‌ها برنامه داشتند و می‌دانستند از جام جهانی چه می‌خواهند.

مدافع اسبق تیم ملی ضمن تحسین عملکرد الرکراکی، یادآور می‌شود: مراکش با این مربی با انگیزه و شجاع توانست شگفتی‌ساز شده و ابتدا اسپانیا را حذف کند و حالا هم پرتغال را از جام کنار بگذارد. مطمئن باشید بخش عمده‌ای از این موفقیت مربوط به سرمربی تیم مراکش بوده است. شما دیدید شاگردانش چگونه دلی و نه به خاطر شوآف او را بالا و پایین می‌انداختند. تیم ملی ما با یک پیروزی مقابل ولز از خود بی‌خود شد و سرمربی‌اش را بالا و پایین انداخت در حالی که مراکشی‌ها با پیروزی بر اسپانیا و پرتغال چنین کردند. این کار دلی و درست آن‌ها به دل هم نشست.

فنونی زاده در ادامه خاطر نشان می‌کند: من و اغلب اهالی فوتبال منتظر ابتدا عذرخواهی کارلوس کی‌روش و سپس خداحافظی‌اش از تیم ملی بودیم، اما ناگهان خبر رسید که احتمالا قراردادش تمدید خواهد شد! آخر چرا؟ چه دلیلی دارد یک مربی که در ۳ دوره متوالی جام جهانی هنوز ناموفق بوده و نتوانسته به دور حذفی صعود کند باز هم مورد اعتماد قرار بگیرد؟ ما مربیان جوان و بهتری در همین ایران داریم یا اگر هم می‌خواهیم سرمربی خارجی بیاوریم می‌توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم. اینکه یک مربی ناکام تحت هر شرایطی سرمربی تیم ملی ایران می‌شود چندان جالب نیست.

او با یاد کردن از رفتار سرمربی ژاپن می‌گوید: هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از شکست از کرواسی آن هم در ضربات پنالتی تا کمر جلوی هواداران تیم کشورش تعظیم می‌کند. رفتاری که ما از کارلوس کی‌روش و شاگردانش ندیدیم. سرمربی تیم ملی ژاپن یک ژاپنی است که به تیم ملی کشورش و مردم و هواداران ژاپنی عرق و تعصب زیادی دارد. آن‌ها را درک می‌کند و به همین خاطر هم عذرخواهی می‌کند. این رفتارهاست که در ذهن فوتبالدوستان می‌ماند. ما همیشه بدهکار این مردم و هواداران هستیم و نباید طلبکار باشیم. ما هم انتظار داشتیم سرمربی تیم ملی یا شاگردانش به خاطر شکست سنگین مقابل انگلیس و بعد آمریکا عذرخواهی می‌کردند، اما جوری رفتار کردند و حرف زدند که انگار قهرمان جام جهانی شده اند!

فنونی زاده در پایان می‌گوید: من دقیق نمی‌دانم فدراسیون فوتبال یا متولیان ورزش ما چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند، اما پیشنهاد می‌کنم قبل از تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش یک بار دیگر نتایج و رفتار‌های سرمربیان تیم‌های مراکش و ژاپن را نگاه کنند. فوتبال ایران نیاز به یک ولید الرکراکی دارد. کسی که بتواند در فوتبال ملی ایران تحول ایجاد کند و از شهامت و شجاعت لازم برای موفقیت و اعتلای فوتبال کشورمان برخوردار باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی