تیتر امروز

تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به سمت مسجد جمکران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به سمت مسجد جمکران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.

عربستان: دستمان را به سوی ایران دراز می‌کنیم

فیصل بن فرحان، با تاکید بر اینکه «ایران بخشی از منطقه و همسایه است» گفت: «ریاض دست خود را برای رسیدن به یک روابط مثبت در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم ما دراز خواهد کرد.»

کد خبر: ۱۴۱۷۱۶
۱۴:۰۶ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱

عربستان: دستمان را به سوی ایران دراز می‌کنیم

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه عربستان در یک نشست خبری مشترک با دبیر اتحادیه عرب و دبیر شورای همکاری خلیج فارس، تاکید کرد که گاهی اظهارات مثبتی از ایران شنیده می‌شود و آن‌ها امیدوارند که همه این اظهارات را به یک رابطه مثبت واقعی تبدیل کنند که به ثبات منطقه خدمت کند.

تاکنون پنج دوره مذاکره بین ایران و عربستان در بغداد پایتخت عراق برگزار شده است.

تهران و ریاض یکدیگر را به بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم می‌کنند و از طرف‌های رقیب در درگیری‌های مختلف از جمله جنگ یمن حمایت می‌کنند.

روابط بین تهران و ریاض در سال ۲۰۱۶ پس از حمله به سفارت عربستان در ایران به پایین‌ترین سطح رسید. گروهی از معترضان در تهران و مشهد در آن سال، پس از اعلام خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر، به ساختمان سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد حمله کردند و وارد این دو ساختمان شدند. پس از این اتفاق عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد و چند کشور عربی دیگر هم به عربستان پیوستند.

وزیر خارجه عربستان همچنین گفت: «اقتصاد پادشاهی سعودی به سرعت در حال رشد است و ما به قطبی شدن یک شریک بر شریک دیگر اعتقاد نداریم.»

وی تصریح کرد که بر تقویت همکاری‌های اعراب با چین تاکید دارند و افزود: «چین نقش بزرگی در سیاست خارجی عربستان دارد و ما در مسائل مشترک با یکدیگر رایزنی و مشورت می‌کنیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی