تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

هشدار درباره افزایش گازگرفتگی در فصل سرما

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نسبت به افزایش مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن همزمان با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز، هشدار داد.

کد خبر: ۱۴۱۶۹۵
۱۱:۲۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱

هشدار درباره افزایش گازگرفتگی در فصل سرما

دیدارنیوز: مهدی فروزش در این باره گفت: در سال ۱۳۹۷ و برابر آمار‌های پزشکی قانونی ۱۶۸ نفر و در سال گذشته، یعنی سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۳۶ نفر به‌علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در تهران جان خود را از دست دادند. این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۷، حدود ۱۹درصد کاهش داشته است و ما امیدواریم که این روند کاهشی امسال هم ادامه داشته باشد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

وی با بیان اینکه در فصل سرما شمار قربانیان گاز گرفتگی افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: لازم است شهروندان برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوند و حتما در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند. همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتما بررسی شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود، گفت: با توجه به این‌که گاز co بدون بو وطعم است فرد متوجه گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود. این علائم در کودکان شامل تهوع، استفراغ، حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی