تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کریم باوی درگذشت، از شاهین تا پرواز

کریم باوی بازیکن خوزستانی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس روز گذشته در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

کد خبر: ۱۴۱۶۴۰
۱۲:۴۸ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

کریم باوی از شاهین تا پرواز

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: کریم باوی بازیکن فوتبال سابق تیم ملی فوتبال ایران بود. وی بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده‌است. او با وجود مدت کوتاه بازیگری برای تیم ملی فوتبال ایران یکی از موفق‌ترین مهاجمان تیم ملی بوده‌است. کریم باوی با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۲۳ بازی ملی آمار بسیاری خوبی را از خود بر جای گذاشته است. او همچنین یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود.

او در فینال لیگ آزادگان ۱۳۷۱ گل تساوی بخش پرسپولیس برابر پاس را زد، اما در ضربات پنالتی پرسپولیس شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

گفته شد باوی دو ترکش در بدنش داشت و از لحاظ جسمانی (پاه‌ها) اوضاع خوبی نداشت. او مدت‌ها دور از میدان بود و با فوتبال سروکاری نداشت تا اینکه با همت یک روزنامه نگار و مدیر عامل باشگاه شاهین بوشهر در تاریخ یکم شهریور ۱۳۸۹ و در مسابقه پرسپولیس و شاهین بوشهر در ورزشگاه آزادی از او تجلیل به عمل آمد.

ظهور کریم باوی در فوتبال ایران به اوایل دهه ۱۳۶۰ بازمی‌گردد، جایی که او با درخششی ناگهانی در تیم فوتبال شاهین، آقای گل رقابت‌های جام باشگاه‌های تهران در سال ۱۳۶۴ شد و پس از حضور پرویز دهداری در تیم ملی بدل به مهره اصلی خط حمله ایران در حضور بزرگان و نامدارانی مثل ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس، عبدالعلی چنگیز، حمید علیدوستی و … شد.

دو گل تاریخی باوی  به پرسپولیس و گلهایش به استقلال  از یاد‌ها نمی‌رود، او یکی از مهاجمان خوب تیم شاهین در سال‌های ۶۴ و ۶۵ بود، که در هر دو بار پای فینال از جام قهرمانی برابر استقلال و پرسپولیس  شکست خورد.

او که به واسطه پرش‌های بلند و ضربات سر کوبنده در فوتبال ایران بسیار مطرح بود، در دهه هفتاد آرام آرام از فوتبال کناره گرفت و پس از آن دیگر کمتر از او خبری می‌شنیدیم تا در دهه ۱۳۸۰ حضوری ناگهانی در برنامه ۹۰ داشت.

کریم باوی از شاهین تا پرواز

کریم باوی در مهرماه ۱۳۹۲ خورشیدی به همت حمید استیلی و باشگاه پرسپولیس، توسط دکتر افشین زیر تیغ جراحی قرار گرفت تا وضعیت پاهایش بهبود یابد. پس از این عمل جراحی، محمد رویانیان از باوی عیادت کرد و از زحمات کادر پزشکی و حمید استیلی مدیرعامل شرکت پیشکسوتان پرسپولیس قدردانی کرد.

سرزن فوتبال ایران در سکوت پرید

این گلزن درخشان سابق تیم‌های شاهین، پرسپولیس و تیم ملی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

یکی دو روز پیش اکبر یوسفی، ملیپوش سابق فوتبال ایران با انتشار پستی در اینستاگرام خواستار دعای طرفداران فوتبال برای کریم باوی شده بود که از آن می‌شد بفهمیم او شرایط جسمانی مناسبی ندارد. در روز‌های گذشته حتی چهره‌هایی از فوتبال ایران مثل علی دایی، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت او و جراحی وی شده بودند، اما مراقبت‌ها در نهایت به نتیجه نرسید و این فوتبالیست سابق ملی از دنیا رفت.

کریم باوی زننده اولین گل تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ در دیدار مقابل قطر است که روی کرنر فرشاد پیوس به دست آمد.
دیدارنیوز فقدان کریم باوی را به جامعه فوتبال ایران و خوزستانی ها تسلیت می‌گوید.
کریم باوی از شاهین تا پرواز




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی