تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

اسامی «انقلابی» در کره‌شمالی؛ تفنگ، وفاداری، بمب و ماهواره!

کره شمالی که مدت‌هاست از دنیای امروز جدا شده و رهبرش هر روز و هر شب موشک می‌بیند، به تازگی قانونی برای اسامی فرزندان در این کشور وضع کرده و دستور داده اگر اسامی فرزندان به اندازه کافی انقلابی نیست، آنها را تغییر داده و از «تفنگ، وفاداری، بمب و ماهواره» برای فرزندان خود استفاده کنند!

کد خبر: ۱۴۱۴۴۷
۱۹:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

اسامی «انقلابی» در کره‌شمالی؛

دیدارنیوز: کره شمالی به والدین دستور داده تا واژه‌های "میهن پرستانه "از جمله "بمب و تفنگ" را برای نام‌گذاری اسامی کودکان خود انتخاب کنند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، قبلا پیونگ‌یانگ به مردم اجازه داده بود تا مثل کره جنوبی اسامی که پایان آن‌ها به حروف صدا دار از جمله واژه "ری" به معنای (عزیز) و "سو می" به معنای (بسیار زیبا) ختم می‌شوند، انتخاب کنند. اما اکنون کره شمالی به والدین دستور داده که اگر اسامی فرزندان آن‌ها به اندازه کافی "انقلابی" نیست، آن‌ها را تغییر دهند و اسامی انتخاب کنند که جنبه نظامی و ایدئولوژیکی دارد.

این کشور در تصمیمی جدید از والدین می‌خواهد تا اسامی "میهن پرستانه" از جمله "تفنگ، وفاداری، بمب و ماهواره" را برای فرزندانشان انتخاب کنند.

یک شهروند بدون آنکه نامش فاش شود در مصاحبه با "رادیو آسیای آزاد" (RFA) گفت: «شهروندان این کشور اعتراض دارند که چرا مقامات مردم را مجبور به تغییر اسامی فرزندانشان می‌کنند.»

همچنین این کشور اعلام کرد، افرادی که پایان اسم آن‌ها به یک حرف بی‌صدا ختم نمی‌شود، تا پایان سال مهلت دارند یک اسمی انتخاب کنند که "معنی سیاسی" و با "استاندار‌های انقلابی" این کشور مطابقت داشته باشد. مقامات کره شمالی همچنین تاکید کردند، شهروندان نباید از اسامی استفاده کنند که در کره جنوبی مشهور و محبوب هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی