تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

کد خبر: ۱۴۱۳۷۵
۱۸:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

 

دیدارنیوز: "ولی بهره مند"، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه گفت: این سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه ۱۳ آذر ماه آغاز و تا صبح پنجشنبه ۱۷ آذر ماه۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه است، افزود: بارش باران، رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و مه آلودگی در جاده‌های کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

بهره‌مند اظهار کرد: این سامانه بارشی کل مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را فرا خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه و احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید و احتما خسارت به محصولات کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.

بهره‌مند تصریح کرد: احتیاط در سفر‌های برون شهری، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی و جمع آوری محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه شهرستان لنده و امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۵.۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر یاسوج با کمینه دمای ۱.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی