تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

آمریکا: زلنسکی را وادار به مذاکره نمی‌کنیم

جان کربی، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که زلنسکی به راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین باور دارد، اما در شرایط کنونی آمادگی گفتگو با روسیه را ندارد. این مقام آمریکایی گفت: واشنگتن همچنان به حمایت خود از دولت کی‌یف ادامه می‌دهد و زلنسکی را مجبور نمی‌کند که به میز مذاکره برود.

کد خبر: ۱۴۱۳۱۹
۰۹:۴۸ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

آمریکا: زلنسکی آمادگی گفتگو با روسیه را ندارد

دیدارنیوز: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد رئیس‌جمهور اوکراین به راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین اعتقاد دارد، ولی در شرایط کنونی آمادگی آغاز گفتگو با روسیه را ندارد.

به نقل از رویترز، «جان کربی»، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا بر این باور است که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در شرایط کنونی آمادگی گفتگو با روسیه برای حل‌وفصل بحران اوکراین را ندارد.

جان کربی مدعی شد زلنسکی به راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین باور دارد، اما در شرایط کنونی آمادگی ندارد. این مقام آمریکایی همچنین افزود که واشنگتن همچنان به حمایت خود از دولت کی‌یف ادامه می‌دهد و زلنسکی را مجبور نمی‌کند که به میز مذاکره برود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد دولت اوکراین برای آغاز گفت‌وگ‌های صلح بین روسیه و اوکراین و پیگیری خواسته‌ها و مطالبات و پیش‌شرط‌هایش از روسیه، باید اراده سیاسی نشان دهد.

پیش از این «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سران گروه ۲۰ (G ۲۰) که به صورت تصویری در آن صحبت می‌کرد، برای آغاز گفت‌وگوی صلح و پایان جنگ با روسیه ۱۰ شرط از جمله شرایط زیر مطرح کرد: احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل متحد، جبران خسارات ناشی از جنگ، مجازات تمام جنایتکاران جنگی، ضمانت دادن به اینکه اتفاقی که افتاده دیگر تکرار نخواهد شد.

مقامات ارشد دولت روسیه پیش از این در واکنش به این شرط‌های جدید رئیس‌جمهور اوکراین برای آغاز گفتگو را تأکید کرده بودند که چنین شرط‌هایی «قطعا بی‌میلی کی‌یف به گفتگو و بحث را نشان می‌دهند». مقامات مسکو بار‌ها اعلام کردند که آمریکا از تداوم جنگ در اوکراین سود می‌برد و واشنگتن مانع اصلی آغاز گفتگو‌های صلح بین اوکراین و روسیه است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی