تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

فوتبالِ ناکام ایران؛ از جام‌جهانی و المپیک تا ...

پس از شکست تیم ملی ایران برابر آمریکا و عدم صعود به دور بعدی جام جهانی، بار دیگر ناکامی‌های سریالی تیم‌های ملی و باشگاهی ایران به چشم آمد؛ از جام جهانی و المپیک تا لیگ قهرمانان آسیا.

کد خبر: ۱۴۱۲۵۹
۱۷:۲۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱

فوتبالِ ناکام ایران؛ از جام‌جهانی و المپیک تا ...

دیدارنیوز: با شکست تیم ملی ایران برابر آمریکا همچنان حسرت صعود ایران به مرحله حذفی جام‌جهانی پابرجا باقی ماند.

فوتبال ایران از جمله قدرت‌های مطرح آسیا و تیمی قابل احترام در سطح جهان محسوب می‌شود، ولی با این حال در تورنمنت‌های مختلف ناکامی‌های سریال‌واری دارد که به بهانه عدم توفیق در رسیدن به مرحله حذفی جام‌جهانی، این طلسم‌ها مرور شده است.

ششمین حضور در جام جهانی و باز هم افسوس

تیم ملی برای ششمین بار در جام‌جهانی شرکت کرد و این بار هم نتوانست به مرحله حذفی راه یابد. تیم ملی در این دوره بیش از هر زمان دیگری به صعود به مرحله یک‌هشتم‌نهایی نزدیک شده بود و با یک تساوی هم می‌توانست از گروه صعود کند، ولی برابر آمریکا تن به شکست داد. تیم ملی در سال ۲۰۱۸ هم در دقایق پایانی فرصت طلایی را برابر پرتغال از دست داد و به مرحله بعد صعود نکرد.

ایران در حالی تاکنون موفق به صعود به مرحله حذفی نشده که رقبای آسیایی ایران، نظیر کره‌جنوبی، کره شمالی، عربستان، ژاپن چندین بار تاکنون از این مرحله گروهی صعود کرده‌اند.

پایان قریب به نیم قرن انتظار

تیم ملی ایران سابقه ۳ قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیا را دارد و یکی از پرافتخارترین تیم‌ها در عرصه این مسابقات محسوب می‌شود. تیم ملی آخرین بار در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ در تهران با ضربه کاشته تماشایی علی پروین بر کویت غلبه کرد و قهرمان آسیا شد. از آن موقع تیم ملی نه تنها هیچ وقت قهرمان آسیا نشده بلکه به فینال هم راه نیافته است. تیم ملی در این مدت ۶ بار به نیمه‌نهایی رسیده، ولی هرگز فینالیست نشده است. تیم ملی امیدوار است سرانجام این طلسم در دوره بعدی جام ملت‌های آسیا در قطر شکسته شود.

داستان مشابه در المپیک

فوتبال ایران در المپیک هم سرنوشت یکسانی مثل جام ملت‌های آسیا داشته است. ایران ۳ دوره متوالی درالمپیک شرکت کرد که آخرین آن ۱۹۷۶ بود. تیم ملی موفق به صعود المپیک ۱۹۸۰ مسکو هم شد، ولی مسئولین وقت ورزش آن دوره از المپیک را تحریم کردند و تیم ملی به آن مسابقات اعزام نشد. این تحریم در دوره بعدی المپیک هم ادامه پیدا کرد. تیم ملی در ادوار بعدی المپیک حتی به صعود به این مسابقات نزدیک هم نشده و باید دید که آیا این طلسم در المپیک ۲۰۲۴ شکسته خواهد شد؟

۳ دهه بدون قهرمانی در باشگاه‌های آسیا

پاس آخرین تیم ایرانی است که در رقابت‌های باشگاهی در آسیا به قهرمانی رسید. این قهرمانی در فصل ۹۳-۱۹۹۲ اتفاق افتاد و ۳۰ سال است که هیچ تیم ایرانی در قله فوتبال آسیا قرار نگرفته است. پس از پاس، پرسپولیس ۲ بار و استقلال و سپاهان و ذوب‌آهن یک بار به فینال آسیا راه یافته‌اند، ولی موفق به فتح جام نشدند. فولاد در این فصل از لیگ قهرمانان مصمم است که روند ناکامی تیم‌های ایرانی را در این مسابقات خاتمه دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی