تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

موافقت آمریکا با فروش سامانه ضد پهپادی به قطر

ایالات متحده آمریکا با قرارداد بالقوه یک میلیارد دلاری برای فروش ۱۰ سامانه هواپیمای بدون سرنشین و تجهیزات مرتبط به قطر موافقت کرده است.

کد خبر: ۱۴۱۲۱۶
۱۰:۰۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱

قرارداد یک میلیارد دلاری آمریکا و قطر برای فروش سامانه ضد پهپادی

دیدارنیوز: وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی سامانه‌های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.

به نقل از المیادین، آژانس همکاری امنیتی - دفاعی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن یک قرارداد بالقوه یک میلیارد دلاری را برای فروش ۱۰ سامانه هواپیمای بدون سرنشین و تجهیزات مرتبط به قطر تأیید کرده است.

این آژانس که وابسته به وزارت دفاع آمریکا است، دیروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است تا با فروش احتمالی سامانه‌های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیون دلار موافقت کند. آژانس همکاری امنیتی- دفاعی آمریکا همچنین کنگره این کشور را از فروش و واگذاری این سامانه‌های دفاع هوایی به قطر مطلع کرده است.

بر اساس این بیانیه، تجهیزات مرتبط شامل ۲۰۰ سامانه رهگیری ضد پهپاد «Coyote Block ۲»، سامانه بدون سرنشین مقابله با جنگ الکترونیکی Quaos، پرتابگر‌های Coyote، سیستم فرکانس رادیویی چند منظوره Co-Band و رادار‌های فرماندهی و کنترل دفاع هوایی VAD-C ۲ است.

به گفته رسانه‌ها، در صورت نهایی شدن این قرارداد نظامی، شماری از پیمانکاران بخش دولتی و خصوصی آمریکا برای استقرار سامانه‌های دفاع هوایی، آموزش نیرو‌های قطری و مراقبت‌های بعدی عازم این کشور می‌شوند. مدت این مأموریت پنج سال در نظر گرفته شده است.

کاخ سفید آمریکا چند ماه پیش اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور قطر را به عنوان متحد اصلی ایالات متحده خارج از ناتو تعیین کرده است. آمریکا این طبقه بندی را به متحدان نزدیک خارج از ناتو که دارای روابط کاری راهبردی با ارتش ایالات متحده هستند، اعطا می‌کند. پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که این نامگذاری، نحوه معامله آمریکا و ارتش آن با قطر را تغییر خواهد داد.

قابل ذکر است که قطر میزبان حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی است که بیشتر آن‌ها در پایگاه هوایی العدید مستقر هستند و پایگاه نظامی دیگری به نام کمپ «السیلیه» متعلق به ارتش آمریکا در قطر مستقر است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی