تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ایران در بین ترین‌های جام‌جهانی

تیم ملی ایران تا پیش از آغاز دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آمار و ارقام جالب‌توجهی را از خود به جای گذاشته است. تیمی تهاجمی، گلزن و البته با یک آمار دفاعی عجیب که شاگردان کارلوس کی‌روش را از این حیث جزو ضعیف‌ترین تیم‌های جام قرار داده است!

کد خبر: ۱۴۱۲۰۲
۱۹:۰۹ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱

ایران در بین ترین‌های جام‌جهانی

دیدارنیوز: تیم ملی ایران در پایان دور دوم مرحله گروهی، آمار‌های جالب‌توجهی را از خود به جای گذاشته است.

شاگردان کارلوس کی‌روش با کسب ۳ امتیاز از ۲ مسابقه ابتدایی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شانس بالایی برای صعود به مرحله حذفی دارند و هواداران فوتبال در ایران امیدوارند امشب یک حماسه تاریخی در ورزشگاه الثمامه رخ بدهد و ملی‌پوشان فوتبال ایران بتوانند از دیدار حساس و حیثیتی مقابل تیم ملی آمریکا دست پر از میدان مسابقه خارج شوند تا بتوانند دستاوردی تاریخی را برای فوتبال ایران به ارمغان بیاورند.

تیم ملی ایران تا پیش از آغاز دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آمار و ارقام جالب‌توجهی را از خود به جای گذاشته است. تیمی تهاجمی، گلزن و البته با یک آمار دفاعی عجیب که شاگردان کارلوس کی‌روش را از این حیث جزو ضعیف‌ترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار داده است!

تاریخ‌ساز و موفق در گلزنی؛ بالاتر از برزیل، آرژانتین و آلمان
ملی‌پوشان فوتبال ایران هیچگاه در ادوار جام جهانی بیش از ۲ گل در یک دوره مسابقات به‌ثمر نرسانده بودند، اما این رکورد در جام جهانی ۲۰۲۲ تغییر کرد و حالا شاگردان کارلوس کی‌روش تا پایان دور دوم مرحله گروهی توانسته‌اند با ۴ گل زده عملکردی درخشان از خود در فاز تهاجمی به جای بگذارند.

مهدی طارمی (۲ گل) روزبه چشمی و رامین رضاییان گلزنان ایران در این دوره از رقابت‌ها بوده‌اند. با این اوصاف تیم ملی ایران در بین بهترین گلزنان جام ۲۲ در رتبه ششم قرار دارد. تیم ملی اسپانیا با ۸ گل زده بهترین تیم جام است، در رتبه دوم به صورت مشترک تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه با ۶ گل زده حضور دارند و رتبه بعدی هم به صورت اشتراکی در اختیار تیم‌های ملی غنا و پرتغال است که ۵ گل به‌ثمر رسانده‌اند و در جایگاه بعدی، تیم ملی فوتبال ایران در کنار کرواسی موفق به‌ثبت ۴ گل شده است.

یکی از آن ۲۱ تیم؛ تاریخ‌سازی در راه است؟
تیم‌های جام جهانی در پایان دور دوم مرحله گروهی جمعاً ۲۴ کلین‌شیت داشته‌اند که تیم‌های ملی برزیل، مراکش و لهستان با ثبت ۲ کلین‌شیت آمار فوق‌العاده و درخشان از خود به جای گذاشتند و توانستند ۲ بازی ابتدایی خود در جام ۲۲ را بدون دریافت گل به پایان برسانند. بعد از این ۳ تیم، ۱۸ تیم دیگر با حداقل یک کلین‌شیت کار خود را در دور دوم مرحله گروهی به پایان رساندند.

حسین حسینی دروازه‌بان تیم ملی ایران با نمایشی درخشان مقابل ولز توانست تنها کلین‌شیت تیم ملی را در جام جهانی ۲۰۲۲ به‌ثبت برساند. تکلیف دروازه‌بان ایران در مسابقه امشب مقابل آمریکا مشخص نیست، اما اگر ایران امشب بتواند مقابل آمریکا کلین‌شیت کند، برای نخستین‌بار در تاریخ جام جهانی است که تیم ملی ایران در یک دوره از رقابت‌ها توانسته بیش از یک کلین‌شیت داشته باشد!

در این جدول در یک‌قدمی قعرنشینی هستیم!
تیم ملی ایران شروع غیرمننتظره در جام جهانی ۲۰۲۲ داشت و با قبول ۶ گل در دیدار نخست با تیم ملی انگلیس خیلی زود به جمع ضعیف‌ترین خط دفاع‌های جام جهانی در دوره جدید سقوط کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش البته خوش‌شانس بودند که دور نخست را به عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی به پایان نبردند و تیم ملی کاستاریکا با ۷ گل مغلوب اسپانیا شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در پایان دور دوم گروهی جایگاه‌شان در فاز دفاعی در بین ۳۲ تیم شرکت‌کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ تغییری نکرد و آن‌ها با ۶ گل خورده، در بین ۳۲ تیم در جایگاه سی‌ویکم قرار دارند و تیم ملی کاستاریکا هم با دریافت ۷ گل، سی‌ودومین خط دفاع ضعیف جام جهانی است!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی