تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مدیرکل دفتر شهری استاندار بوشهر:

۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده در بین شهرداری‌های استان بوشهر توزیع شد

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: امسال تاکنون از محل اعتبارات ارزش افزوده یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بین ۴۰ شهرداری و دهیاری‌های این استان توزیع شده است.

کد خبر: ۱۴۱۱۹۴
۱۸:۰۲ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱

۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده در بین شهرداری‌های استان بوشهر توزیع شد

 

دیدارنیوز: مجید محمودی روز سه شنبه در نخستین جلسه شهرداران استان بوشهر افزود: انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به ۲ برابر سال گذشته افزایش یابد.

وی بیان کرد: سال گذشته تنها از محل اعتبارات ارزش افزوده ۲ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر توزیع شد.

محمودی در خصوص قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها بعنوان قانون جدیدی به شمار می‌رود که آئین نامه آن در حال تنظیم و تدوین و در زمان حاضر آئین نامه ماده یک آن آماده است.

وی ادامه داد: در آئین نامه ماده یک قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها فرصت‌های ارزشمندی در اختیار شهرداران قرار داده شده که در گذشته این فرصت‌ها نبود و این می‌تواند جهشی در راستای عمران شهری، درآمد زایی برای شهرداری‌ها، اشتغالزایی و سرمایه گذاری برای سال‌های آینده باشد.

محمودی گفت: امید می‌رود در قالب این ماده قانونی به زودی خبر‌های خوبی در خصوص سرمایه گذاری شهرداری‌ها در صنایع داشته باشیم.

ساماندهی سایت‌های پسماند در بوشهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: ساماندهی و تعیین تکلیف سایت‌های پسماند باید از اولویت‌های شهرداری‌های استان باشد.

محمودی اضافه کرد: امروز یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری‌های استان بوشهر ساماندهی سایت پسماند و تدوین طرح جامع پسماند شهرداری‌ها است که انتظار می‌رود تا پایان سال به یک جمع بندی خوبی با سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه برسیم.

وی ادامه داد: همه شهرداری‌های استان بوشهر سایت پسماند دارند، اما بعضی از سایت‌ها دارای مجوز و یا استاندارد نیستند و باید یک سری اقداماتی در این خصوص انجام شود به همین دلیل تدوین، تصویب و اجرای طرح پسماند ضروری است.

محمودی اظهار کرد: باتدوین طرح جامع پسماند در آینده نگران تفکیک، دفن و شیرابه زباله در استان بوشهر نخواهیم بود و به مرحله ایده آلی در بخش دفع زباله خواهیم رسید.

وی یادآور شد: یکی از تاکیدات ما برای جانمایی سایت‌های پسماند استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان از جمله پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر است.

محمودی اضافه کرد: امروز شرکت‌های دانش بنیان خوبی در زمینه پسماند در پارک علم و فناوری خلیج بوشهر مستقر و کار مدیریت پسماند را در تمام بخش‌ها انجام می‌دهند و سایر مناطق کشور از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله گردشگری در استان بوشهر گفت: بوشهر از جمله استان‌های گردشگرپذیر کشور به خصوص در نیمه دوم سال است و بیشتر شهر‌های این استان به خصوص شهر‌های ساحلی قابلیت و ظرفیت توسعه گردشگری را دارند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز بر ضرورت توجه جدی شهرداری‌ها به انجام پروژه‌های عمرانی با بهره مندی از منابع مختلف از جمله ارزش افزوده با اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام، جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز، جلوگیری از ساخت و ساز‌های بی رویه و جدی گرفتن جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها تاکید کرد.

محمد هادی رستمیان افزود: شهرداران با تصمیمات تاثیر گذار در فرصت باقی مانده فعالیت‌های خود را طوری برنامه ریزی کنند که تا دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار گیرند.

۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده در بین شهرداری‌های استان بوشهر توزیع شد

وی همچنین بر نظارت جدی شهرداری‌ها بر ساخت و ساز‌های تحت نظارت خود در چارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی شهر‌ها و با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان سال و ضرورت ایجاد محیطی شاداب، با طراوت و در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری استان به خصوص در شهرهای، دیلم، گناوه، بوشهر، کنگان و در راستای افزایش سطح رفاه عمومی مسافران شهرداری‌ها نسبت به احداث پارکینگ و کمپینگ اقدام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی