تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رای‌گیری برای حذف ایران از کمیسیون «وضعیت زنان» سازمان ملل

در پی لابی‌های واشنگتن برای تنبیه ایران به خاطر آن‌چه «نقض حقوق زنان و سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات» خوانده شده است، درباره طرح آمریکا برای خارج کردن ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل در ۱۴ دسامبر رای‌گیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۱۱۵۱
۰۹:۴۴ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱

رای‌گیری برای حذف ایران از کمیسیون «وضعیت زنان» سازمان ملل

دیدارنیوز: دیپلمات‌های غربی گفته‌اند پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران که توسط آمریکا تهیه شده است، خواستار حذف ایران از کمیسیون «وضعیت زنان» سازمان ملل است و در روز‌های آتی در این باره رای‌گیری خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا بر گفته برخی دیپلمات‌ها، در پی لابی‌های واشنگتن برای تنبیه ایران به خاطر آن‌چه «نقض حقوق زنان و سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات» خوانده شده است، درباره طرح آمریکا برای خارج کردن ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل در ۱۴ دسامبر رای‌گیری خواهد شد.

آمریکا روز دوشنبه در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که رویترز آن را رویت کرده است، با ادعای این که سیاست‌های ایران «به طرز فاحشی با حقوق انسانی زنان و دختران و ضوابط کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل مغایرت دارد»، آن را محکوم کرده است.
ایران به تازگی عضو این کمیسیون ۴۵ عضوی سازمان ملل شده بود که هر ساله در مارس نشست برگزار می‌کند و هدف آن پیش‌برد برابری جنسیتی و قدرت‌دادن به زنان است و هر دوره آن چهار ساله است.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا «جمهوری اسلامی ایران را فورا از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل برای دوره چهار ساله بعدی آن از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ خارج می‌کند.»

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که ۵۴ عضو دارد، درباره این موضوع رای‌گیری خواهد کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی