تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

رونمایی از تندیس هایپررئال میرزا کوچک با حضور وزیر ارشاد

گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه در اجلاسیه پایانی کنگره میرزا کوچک از تندیس هایپررئال میرزا کوچک و تمبر میرزا با حضور وزیر ارشاد در رشت رونمایی خواهد شد، گفت: فقاهت و اجتهاد میرزا در پشت چهره مبارزاتی او گم شده است.

کد خبر: ۱۴۱۱۲۳
۱۶:۱۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱

رونمایی از تندیس هایپررئال میرزا کوچک با حضور وزیر ارشاد

 

دیدارنیوز: رضا ثقتی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک خان جنگلی، این شهید بزرگوار را یکی از چهره‌های هویت ساز و تمدن ساز تاریخ معاصر دانست و اظهار کرد: بازه زمانی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مصادف شده با یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک و لذا به دنبال معرفی این شخصیت آزادی خواه هستیم.

وی با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بازشناسی و معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ معاصر، افزود: یکی از سوژه‌های وزارت ارشاد در این حوزه شهید میرزا کوچک است و لذا در آذر ۱۴۰۰ احکام برگزاری این کنگره ملی برگزار شد و نماینده، ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و استاندار به عنوان رئیس کنگره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر کنگره انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل کمیته‌های یازده گانه ذیل کنگره بین المللی میرزا کوچک خبر داد و اضافه کرد: کمیته‌ها شامل تدارکات و پشتیبانی، نمایشگاهی، طلاب و روحانیون، تشکل‌های مردمی، تولیدات فضای مجازی، هنری، فضاسازی و ساخت تندیس و المان، تبلیغات و رسانه، علمی و... است.

ثقتی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها برای برگزاری چهار اجلاسیه در تهران به عنوان پایتخت سیاسی، قم به عنوان مرکز علمی و فقهی جهان اسلام، عراق و رشت انجام شده بود، خاطرنشان کرد: یکی از رویکرد‌های کنگره امسال معرفی شخصیت میرزا کوچک است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده و لذا کمیته علمی کنگره تبارشناسی میرزا کوچک را دنبال می‌کند.

وی میرزا کوچک را یک شخصیت ملی و جهانی دانست و گفت: آزادی خواهان ۱۲ کشور در صد سال قبل با پیمودن مسیر طولانی خودشان را به میرزا رساندند، زیرا آوازه این شخصیت آزادی خواه و مبارز را شنیده بودند. در ایران نیز شخصیت‌های برجسته و بزرگی همچون آیت الله مدرس و شهید خیابانی با میرزا همراهی کردند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک نباید در اطلس و اقلیم و جغرافیای گیلان محفوظ و محصور بماند، تاکید کرد: باید شخصیت میرزا را در ابعاد ملی و بین المللی معرفی کنیم لذا با این هدف چهار اجلاسیه مذکور پی ریزی شد و موفق شدیم پژواک میرزا کوچک را در تهران و قم طنین انداز کنیم، اما اجلاسیه عراق بنا به دلایلی لغو شد.

وی میرزا کوچک را فقیه و مجتهد دانست و ادامه داد: فقاهت و اجتهاد میرزا در پشت چهره مبارزاتی او گم شده است. مقالات چاپ شده پیرامون فقاهت و اجتهاد میرزا کوچک در قالب کتاب به چاپ می‌رسد.

ثقتی با اشاره به رویکرد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کنگره امسال، اضافه کرد: ابزار فرهنگ، هنر و رسانه ماناترین و نافذترین ابزار برای معرفی چهره‌های عظیم الشان و بزرگ مانند میرزاست و لذا در کمیته هنری بالغ بر ۳۰ اثر و در کمیته تولیدات فضای مجازی ۱۲ اثر به دبیرخانه کنگره رسیده است.

دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی، از تولید ۳۰ تابلوی خوشنویسی با محوریت میرزا و هفت فیلم کوتاه درباره نهضت جنگل و ۳۰۰ نشان واره میرزا و ۷۰۰ شعر سروده شده و تالیف ۴۰ عنوان کتاب و ۷۰ مقاله خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه تولیدات هنری یک مجموعه کامل نمایشگاهی را فراهم کرده است.

وی همچنین از تولید سه انیمیشن فاخر با موضوع میرزا کوچک خبر داد و گفت: در اجلاسیه پایانی از همه تولیدات فرهنگی و هنری و رسانه‌ای رونمایی می‌شود.

ثقتی با اشاره به برگزاری ۱۷ پاسداشت شهرستانی سالگرد شهادت میرزا کوچک، خاطرنشان کرد: گیلان یکی از قطب‌های تئاتر کشور است و لذا کنگره ملی تئاتر خیابانی را با محوریت میرزا کوچک طی روز‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ آذر برگزار خواهیم کرد و خوشبختانه شاهد حضور گروه‌های نمایشی از ۱۰ استان هستیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ گروه سرود از سراسر کشور در جشنواره سرود آوای جنگل شرکت کردند، عنوان کرد: در اجلاسیه پایانی از تندیس هایپررئال میرزا کوچک و تمبر میرزا با حضور وزیر ارشاد رونمایی خواهد شد. افتتاح مجتمع تئاتر سردار جنگل در رشت نیز از دیگر برنامه‌های جنبی اجلاسیه پایانی است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان یکی از مهمترین خروجی‌های کنگره امسال را تاسیس بنیاد میرزا کوچک دانست و بیان کرد: با تاسیس این بنیاد کلیه بزرگداشت‌های سردار جنگل به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی