تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

انتقاد صدراعظم آلمان از افزایش غنی‌سازی ایران

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان با تکرار برخی ادعا‌ها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، از تصمیم این کشور برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم انتقاد کرد.

کد خبر: ۱۴۰۹۵۷
۰۸:۳۶ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

انتقاد صدراعظم آلمان از افزایش غنی‌سازی ایران

دیدارنیوز: صدراعظم آلمان از تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم انتقاد کرد.

شولتس که در یک کنفرانس خبری به همراه نخست وزیر فرانسه صحبت می‌کرد، با تکرار برخی ادعا‌ها گفت که در خصوص رویکرد ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، این مساله بار دیگر اهمیت این موضوع را نشان داد که باید هر اقدام ممکن را برای ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای انجام دهیم.

او در ادامه ادعا‌های خود افزود که ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، از «اهداف اصلی» آلمان، فرانسه و هم‌پیمانان دیگر از جمله آمریکا و انگلیس است.

پیش از این نیز تروئیکای اروپا در ادامه مواضع ضدایرانی خود، طی بیانیه‌ای مشترک، آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در سایت فردو که در واکنش به قطعنامه سیاسی شورای حکام صورت گرفت را محکوم کرده بود.

در این بیانیه با اشاره به واکنش ایران ادعا شده است که این اقدام، چالشی برای نظام جهانی منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای بود و هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد.

در ادامه آمده است که به رایزنی با هم‌پیمانان بین‌المللی خود درباره بهترین روش برای رسیدگی تشدید تنش هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی