تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

رای شورای حقوق بشر به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای ایران

قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی در سازمان ملل رای آورد، همچنین اعضا به تشکیل کمیته حقیقت یاب اتفاقات اخیر رای رای مثبت دادند، نماینده ایران این مصوبات را سیاسی قلمداد و رد کرد.

کد خبر: ۱۴۰۹۳۰
۱۰:۵۴ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱

رای شورای حقوق بشر به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای ایران

دیدارنیوز: شورای حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه در حالی در نشستی ویژه صبح خود وضعیت در ایران را بررسی کرد که به نظر می‌رسد اعتراض‌ها پس از قریب به 70 روز از آغاز آن همچنان با شدت و ضعف ادامه داشته باشد.

انتشار گزارش تحقیقی شبکه «سی ان ان» درباره اذیت و آزار جنسی معترضان بازداشت شده ایرانی به طور خاص مورد توجه شورای حقوق بشر سازمان ملل که جمهوری اسلامی ایران نیز عضو آن است قرار گرفت. همچنین آمارهای متفاوتی از منابع رسمی در مورد تعداد بازداشتی ها و کسانی که جان خود را در این اعتراضات از دست داده‌اند منتشر می شود.

به همین دلیل قطعنامه پیشنهادی آلمان و ایسلند برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص اعتراضات ایران و آنچه سرکوب نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی عنوان شده بود، با ۲۵ رای مثبت، ۱۶ ممتنع و ۶ منفی رای آورد.

پاکستان، ونزوئلا، ارمنستان، چین، کوبا و اریتره ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رای منفی دادند.

پیش از رای‌گیری متمم پیشنهادی چین برای اصلاح متن قطعنامه رای نیاورده بود. چین پیشنهاد کرده بود بخشی از متن قطعنامه که خواستار تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب» برای تحقیق در خصوص حوادث ایران شده بود، حذف شود.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای به صدور قطعنامه ضد جمهوری اسلامی در نشست ویژه شورای حقوق بشر واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده که جمهوری اسلامی ساز و کار جدید را نقض حاکمیت ملی خود می‌داند و آن‌را به رسمیت نمی‌شناسد.

همچنین وزارت خارجه ایران با مخاطب قرار دادن آلمان این قطعنامه را حاصل «اقدام ضد ایرانی تعداد معدودی از کشور‌های غربی» معرفی کرده است.


 
 
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی