تیتر امروز

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

پیام‌هایی که "بطحائی" پس از پخش فوتبال در مدارس دریافت کرد

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چگالی مفاهیم در نظام آموزشی ما سنگین‌تر از مفاهیم آموزشی سایر کشورهای دنیاست گفت: به همین علت است که از حیث مفاهیم شناختی یک سروگردن بالاترند اما از حیث آداب و مهارت‌های زندگی خلاءها و کاستی‌هایی دارند.

کد خبر: ۱۴۰۹۳
۱۱:۴۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدمحمد بطحائی در اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد به رویکرد دولت دوازدهم در آموزش حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش سنتی بر آموزش مفاهیم در سطوح مختلف تکیه داشته است و شاخص های موفقیت از منظر ما متناسب با تکیه و تاکید آموزش و پرورش پیرامون شاخص های آموزشی در سطح دانش بوده است.

وی افزود: اینگونه جا افتاده و نهادینه شده،  سیستمی موفق است که دانش آموزانی تربیت کند که نمرات بالاتری در مفاهیم دانشی کسب کرده باشند. این نواقص در مدارس وجود دارد و امروز دانش آموزانی تربیت می کنیم که در فیزیک و شیمی فرمول های بیشتری حفظ کرده باشند و در سطح حافظه محوری رتبه بالاتری بدست آورده باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت به کمرنگ شدن اهداف تربیتی مبتلا شده است گفت: تربیت و مهارت محوری جای خود را به حافظه محوری داده است و همین امر سبب شده دانش آموزان از نشاط و شادابی دور شوند و اشتیاق یادگیری فراموش شود. بچه ها مواردی را می‌آموزند که در زندگی روزمره شان مورد استفاده ندارد.

بطحائی ادامه داد: مسیر بسیار سخت و دشواری در پیش داریم. کودکان و نوجوانان ما باید در دوران تحصیل بتوانند راهکارهای رفع احتیاجات زندگی خود را پیدا کنند. چگالی مفاهیم در نظام آموزشی ما سنگین‌تر از مفاهیم آموزشی سایر کشورهای دنیاست و به همین علت است که از حیث مفاهیم شناختی یک سروگردن بالاترند اما از حیث آداب و مهارت‌های زندگی خلاءها و کاستی هایی دارند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ما تئوری را فرامی گیرند اما نمی‌دانند در سطح عمل چگونه آن را پیاده کنند اظهار کرد: مجالی برای تمرین مهارت‌ها وجود ندارد. همه دست اندرکاران آموزش و پرورش باید خودمان را با رویکرد دولت دوازدهم تطبیق دهیم و فضایی را ایجاد کنیم که بچه ها در قالب تمارین مدرسه‌ای مهارت های زندگی را تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پخش فوتبال در مدارس در هفته گذشته گفت: پیام‌های بسیاری مبنی بر دیده شدن نیاز دانش آموزان در مدرسه در هفته گذشته دریافت کردم؛ دانش آموزان به این نشاط و شادابی در محیط مدرسه نیاز دارند و اتفاقی که هفته گذشته رخ داد یک نشانه برای ماست و اگر بتوانیم برنامه های آموزشی را به نحوی تغییر دهیم که نیاز بچه ها دیده شود حتما شور و اشتیاق افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: باید با اصلاح محتوا و روش ها تلاش کنیم دانش آموزان شادی و نشاط را در کنار یکدیگر تجربه کنند.
بطحائی با بیان اینکه حقوق شهروندی از جمله استلزامات زندگی امروزی است و دانش آموزان باید با تکالیف و حقوق خود آشنا شوند و آن را مطالبه کنند افزود: تلاش های خوبی در چندسال گذشته در این حیطه صورت گرفته است. باید با روش‌های معقول و متداول بتوانیم کار را جلو ببریم و مراقبت کنیم حواشی به متن تبدیل نشود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ظرفیت خوبی در متوسطه اول و ابتدایی دوم تحت عنوان برنامه ویژه مدرسه ایجاد کردیم و برای نخستین بار از مهر 97 دو ساعت در هفته برنامه درسی در اختیار معلم و مدیریت مدرسه قرار گرفته است اظهار کرد: سرفصل‌ها و چارچوبی پیش بینی شده و از این ظرفیت می‌توان برای آموزش حقوق شهروندی نیز بهره برداری کرد. امیدواریم این دو ساعت در هفته بتدریج افزایش یابد.

وی به آماده شدن زیرساخت‌های لازم و راه اندازی نوعی تلویزیون تعاملی اشاره کرد و گفت: نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها باید از این تلویزیون تعاملی برای آشنایی و آموزش حقوق شهروندی حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند. امیدوارم امروز به بهانه امضای تفاهم نامه با دستیار ویژه حقوق شهروندی رئیس جمهوری گام‌های جدی‌تری در آموزش حقوق شهروندی برداریم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی