تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بالاترین رقم فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری بالاترین رقم فرسایش خاک در کشور را دارد لذا چالش زوال بوم‌سازگان زاگرس باید در سطح ملی پیگیری شود.

کد خبر: ۱۴۰۸۹۵
۱۵:۱۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱

افزایش فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری

دیدارنیوز: سعید یوسف پور در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به وجود چالش‌های زیست محیطی اظهار داشت: مهم‌ترین چالش استان چهارمحال و بختیاری خشکیدگی گونه‌های جنگلی و مرتعی بوده که در نتیجه آن چرای مفرط دام در عرصه‌ها منجر به تخریب زیستگاه‌ها شده است.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر بالاترین رقم فرسایش خاک را در کشور دارد و در برخی عرصه‌ها و اراضی در حدود ۴۵ تن در هکتار فرسایش اتفاق می‌افتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: چالش زوال بوم‌سازگان زاگرس باید در سطح ملی پیگیری شود، زیرا که نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد منابع آب شیرین کشور با وجود خشکسالی‌ها در زاگرس تولید می‌شود.

یوسف پور با تأکید بر اینکه چالش‌ها احصا و برای بهره‌برداری پایدار از ظرفیت‌ها برنامه ریزی شود خاطرنشان کرد: اگر مردم را در بهره‌برداری پایدار سهیم و شریک نکنیم حفاظت بی‌معناست، زیرا که مردم پای‌کار حفاظت خواهند بود و در جریان تخریب‌ها اقدامات درخوری خواهند داشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی