تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ادعای اسرائیل؛ ایران غنی‌سازی را تا سطح ۹۰ درصد ارتقا می‌دهد

«آهارون هلیوا» رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که ایران احتمالا به‌زودی غنی سازی اورانیوم را دست‌کم تا سطح ۹۰ درصدی مورد کاربرد در تسلیحات هسته‌ای ارتقاء خواهد داد.

کد خبر: ۱۴۰۷۷۹
۰۸:۲۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

ادعای اسرائیل؛ ایران غنی‌سازی را تا سطح ۹۰ درصد ارتقا می‌دهد

دیدارنیوز: رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل مدعی شد که ایران احتمالاً به‌زودی غنی سازی اورانیوم را دست‌کم تا سطح ۹۰ درصدی مورد کاربرد در تسلیحات هسته‌ای ارتقاء خواهد داد.

به گزارش العربیه، هلیوا که در کنفرانس امنیتی «منامه» درباره ایران سخن می‌گفت، افزود که جهان به زودی «آزمایش خواهد شد».

این رژیم بار‌ها بدون اشاره به هیچ‌گونه سندی چنین ادعایی را مطرح کرده است.

حدود یک سال قبل نیز پایگاه «اکسیوس» گزارش داده بود که اسرائیل اطلاعاتی مبنی بر تلاش ایران برای غنی‌سازی ۹۰ درصدی در اختیار آمریکا و اروپا قرار داده است.

بر اساس اطلاعات ادعایی اسرائیل، ایران در حال اتخاذ گام‌هایی به سمت استفاده از «فناوری‌هایی» است که بتواند از طریق آن برای غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۹۰ درصد که سطح مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی است، اقدام کند.

در این گزارش به نقل از یک منبع آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده آمده بود که اطلاعاتی که اسرائیل در اختیار دولت آمریکا قرار داده است، حاکی از آن است که این گام‌های مقدماتی برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا میزان ۹۰ درصد، ممکن است این امکان را برای ایران فراهم کند که در صورت اراده طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، یک جدول زمانی یک تا دو ساله‌ای را برای فراهم کردن نیاز‌های فنی توسط ایران در راستای ساخت سلاح هسته‌ای تخمین زده‌اند.

اسرائیل با مطرح کردن این داده‌های ادعایی، ایران را به تلاش برای «باج‌گیری» در مذاکرات برجامی وین متهم کرده بود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی