تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
دیدار گزارش می‌دهد

ادامه سریال کمبود دارو در کشور؛ این قسمت"آنتی بیوتیک"

رئیس سازمان غذا و دارو ۲۴ آبان ماه قول داد تا پایان هفته مشکل کمبود آنتی بیوتیک حل می‌شود و خوب است آقای حیدر محمدی بداند که شمارش معکوس برای آن روز شروع شده است.

کد خبر: ۱۴۰۶۲۱
۱۰:۲۱ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱

ادامه سریال کمبود دارو در کشور؛ این قسمت

دیدارنیوزـنسرین نیکنام: داستان سریال پر فراز و نشیب دارو‌های مختلف از شربت سرماخوردگی و استامینوفن تا انواع اقسام آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها کشور علیرغم قول همه دست اندرکاران و متولیان بهداشت کشور هنوز به پایان نرسیده هر چند رئیس تازه به مسند نشسته سازمان غذا و دارو که بعد از مشخص شدن بی کفایتی سایر همکارانش به این سمت رسیده قول داده که تا چند روز آینده این مشکل یعنی کمبود آنتی بیوتیک را حل می‌کند، اما با توجه به استمرار این مشکل و گلایه‌های مردم از این وضعیت، آن‌ها خیلی امیدی به رفع این مشکل ندارند؛ اگر هم کمبود آنتی بیوتیک رفع شود بی شک یک داروی دیگر نایاب می‌شود و احتمالا این سریال با حضور بازیگران جدید، شما بخوانید_ کمبود دارو‌های دیگر_ به همین منوال ادامه پیدا می‌کند.

البته حیدر محمدی هم برای اینکه قدرت و سمت به دست آمده جدید را از دست ندهد مشکل کشور در مواجهه با کمبود دارو‌ها را تلویحا گردن دشمن انداخت و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها باعث کمبود دارو شدند!

آنچه که رئیس جدید سازمان غذا و دارو باید بداند این است که چنگ زدن به طناب پوسیده تحریم دیگر مردم را اقناع نمی‌کند و دادن یک سری اطلاعات کهنه و نخ نما شده و چسباندن تحریم به هر چیزی که در آن ضعف و کمبودی وجود دارد، دیگر برای مردم از اهمیت برخوردار نیست و بهتر است در همین اول راه با صداقت بیشتری با مردم صحبت کند و از شیوه مدیران پیشین که امروز به عنوان مدیر معزول و بی عرضه شناخته می‌شوند، فاصله بگیرد.

محمدی و ماجرای ماله کشی ...

از صحبت‌های رئیس جدید سازمان غذا و دارو می‌توان به چند روایت رسید، یکی اینکه مواد اولیه هست تولید نیست، تولید در سه شیفت هست، اما آنتی بیوتیک نیست، واردات هست باز هم دارو نیست و این ماجرا ادامه دارد...

اما ماجرای کمبود دارو در کشور به همین جا ختم نمی‌شود، مشکل کمبود شربت‌های سرماخوردگی، استامینوفن، ایبوپروفن و دیفن هیدرامین به عنوان دارو‌های حمایتی هم چند هفته‌ای به پاشنه آشیل وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تبدیل شده بود که حالا به گفته حیدری این مشکل حل شد و نیازی به واردات نیست البته برخی از شهر‌ها به صورت مقطعی با کمبود مواجه هستند که ستاد رصد تأمین به فوریت و ۲۴ ساعته نسبت به ارسال دارو به این مناطق اقدام خواهد کرد!

ستاد رصد تامین چیست؟

محمدی بعد از دو روز از وعده‌ای که برای تامین یک هفته‌ای آنتی بیوتیک داد در گفتگوی دیگری از تشکیل ستاد رصد تأمین دارو و فعالیت شبانه روزی این ستاد برای بررسی کمبود‌های دارویی خبر داد و گفت: بخشی از کمبود دارو‌ها که تعداد آن‌ها کم، اما به صورت سراسری است و نیاز به زمان بیشتری دارد، اما کمبود برخی داروها، مقطعی بود که با جابجایی موجودی بین استان‌ها، مشکل برطرف می‌شود.

حالا کار این ستاد چیست، این ستاد قرار است بعد از رصد وضعیت داروی استان‌ها کمبود‌ها را شناسایی و اگر یک استان به یک یا چند قلم دارو نیاز نداشت و یک استان دیگر به آن نیاز داشت، دارو‌ها به آنجا منتقل شود.

رئیس سازمان غذا و دارو بعد از توضیح درباره دلیل تشکیل این ستاد این را هم اضافه کرد کمبود‌های دارویی در حال کاهش است و برای پایداری و ثبات در بازار دارویی کشور، به چند هفته زمان نیاز است تا با تأمین به موقع شرکت‌های تولید کننده، واردات و کمک به اصلاح مصرف دارو، مشکلات کمبود دارویی به حداقل برسد.

حالا باید دید که رئیس جدید سازمان غذا و دارو به کدام یک از وعده‌های داده شده عمل می‌کند تامین یک هفته‌ای آنتی بیوتیک یا تامین تمام دارو‌های مورد نیاز در چند هفته!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی