تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تحریم‌های آمریکا علیه رئیس و چند خبرنگار صداوسیما به دلیل پخش «اعترافات اجباری»

وزارت خزانه‌داری آمریکا در جدیدترین تحریم‌های خود علیه افراد و نهادهای ایرانی، رئیس صداوسیما به همراه چند خبرنگار این سازمان را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

کد خبر: ۱۴۰۵۴۱
۱۹:۲۷ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

رئیس و چند خبرنگار صداوسیما در لیست تحریم‌های آمریکا

دیدارنیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شخصیت حقیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله رئیس این رسانه را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و چند خبرنگار آن را تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد پیمان جبلی، محسن برمهانی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، صدا و سیما رسانه دولتی ایران "صد‌ها اعترافات اجباری از بازداشت شدگان ایرانی، دوتابعیتی‌ها و شهروندان خارجی را در ایران پخش کرده است. "

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: صدا و سیما و شرکت‌های تابعه آن که در سال ۲۰۱۳ تحریم شدند، به‌عنوان رسانه عمل نمی‌کنند، بلکه به‌عنوان ابزاری مهم در کارزار سرکوب دسته جمعی و سانسور حکومت ایران علیه مردم این کشور ایفای نقش می‌کنند.

این نهاد آمریکایی ادامه داد: صدا و سیما مصاحبه‌های تلویزیونی از افرادی را تهیه و پخش کرده که حاکی از اعترافات اجباری است و در این اعترافات، افراد اعلام کرده اند که بستگانشان توسط مقامات ایرانی در جریان اعتراضات سراسری کشته نشده اند بلکه به دلایل تصادفی و نامرتبط جان خود را از دست داده اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: اتکای دولت ایران به اعترافات اجباری نشان دهنده امتناع آن از بیان حقیقت در مقابل شهروندان خود و جامعه بین المللی است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: آمریکا همچنان متعهد به حمایت از مردم ایران در ادامه اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها است. ما به پاسخگو کردن مسوولان و نهاد‌های دولتی ایران در مورد نقض حقوق بشر و سانسور مردم ایران ادامه خواهیم داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، دو خبرنگار صدا و سیما به نام‌های علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور را متهم به "بازجو – خبرنگار" بودن، کرده و آن‌ها را در فهرست تحریم‌های جدید قرار داده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی