تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بیانیه گروه ۲۰؛ بیشتر اعضا جنگ در اوکراین را به شدت محکوم می‌کنند

در شرایطی که رهبران کشور‌های شرکت کننده در اجلاس گروه ۲۰ در خصوص تهاجم نظامی روسیه به اوکراین اتفاق نظر جمعی ندارند، اما در بیانیه پایانی تاکید شده است که «بیشتر اعضا جنگ در اوکراین را به شدت محکوم می‌کنند.»

کد خبر: ۱۴۰۵۳۲
۱۸:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

بیانیه گروه ۲۰؛ بیشتر اعضا جنگ در اوکراین را به شدت محکوم می‌کنند

دیدارنیوز: بر اساس آنچه در بیانیه پایانی نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی آمده به نظر می‌رسد که رهبران کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس در خصوص تهاجم نظامی روسیه به اوکراین اتفاق نظر جمعی ندارند.

با این حال در این بیانیه که روز چهارشنبه در پایان نشست «جی‌۲۰» منتشر شد، تاکید شده است که «بیشتر اعضا جنگ در اوکراین را به شدت محکوم می‌کنند.»

در مقابل، این بیانیه تاکید دارد که همگی اعضا به اتفاق بر سر نقش مخرب جنگ در اوکراین بر اقتصاد جهانی و تضعیف آن توافق دارند.

بیست اقتصاد بزرگ جهان از جمله روسیه همچنین در این بیانیه بر غیرقابل قبول بودن «استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای» تاکید کرده‌اند.

اندونزی، میزبان اجلاس سران گروه ۲۰ اوایل سال جاری میلادی امیدوار بود که بتواند ریاست خود را در این نشست بر تلاش‌های مشترک جهت بازیابی و احیای اقتصاد جهانی پس از دوره دشوار همه گیری بیماری کووید۱۹ متمرکز کند.

اما جنگی که در ۲۴ فوریه توسط روسیه در اوکراین آغاز شد و به بحران‌هایی متعدد به ویژه در زمینه مواد غذایی، انرژی و تشدید اختلاف‌ها میان کشور‌ها دامن زد، این برنامه‌ریزی را به کلی دگرگون کرد.

اندونزی، میزبان اجلاس سران «جی۲۰» پس از برپایی رایزنی‌های مقدماتی در سطح وزیران کشور‌های شرکت کننده که به دلیل اختلافات عمیق و نبود مواضع مشترک میان غربی‌ها، روسیه و کشور‌های جنوب بر سر جنگ اوکراین در نهایت به نتیجه نرسید، تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای تضمین حصول توافق میان سران افزایش داد.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی با تاکید بر اینکه این اولین توافق بر سر یک متن مشترک از فوریه گذشته تاکنون در میان اعضای گروه است از توافق به دست آمده میان رهبران گروه ۲۰ استقبال کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی