تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
گشتی در اردوی وزنه‌برداری تیم ملی زنان

وزنه‌ها را شیک بچین!

تیم ملی وزنه‌برداری بانوان از هفته نخست آبان اردوی آماده سازی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کلمبیا را برقرار کرده است.

کد خبر: ۱۴۰۴۹۳
۱۱:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

وزنه‌برداری زنان

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: فدراسیون وزنه برداری ایران در آخرین مرحله آماده سازی تیم ملی بانوان در آستانه رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی ازبکستان، ده نفر را به اردو دعوت کرد؛ سیده الهام حسینی از لرستان، الناز باجلانی از کردستان، شینا امانی از کردستان، یکتا جمالی از اصفهان، فاطمه کشاور از فارس، فاطمه یوسفی از فارس، الهه رزاقی از زنجان، عسل کدخدایی از همدان، زینب شیخ ارباب از البرز و ابریشم ارجمندخواه از تهران در اردوی مسابقات جهانی کلمبیا حاضر هستند.

مسابقات جهانی کلمبیا از این لحاظ دارای اهمیت است که اولین مرحله کسب امتیاز برای سهمیه وزنه برداری المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می شود.

سری به اردوی دختران وزنه برداری زدیم تا از حال وهوای آنها بیشتر بدانیم. از همان ابتدای ورود چیزی که جلب نظر می‌کرد دختران با انگیزه‌ای بودند که در گوشه و کنار سالن با وزنه های مختلف زورآزمایی می کردند. از یکی از آنها پرسیدم که روزی چند کیلو وزنه می زند؟ که در پاسخ گفت: بیشتر از روزی چند کیلو، روزی چند تُن وزنه می‌زنم!

دستکم در روزی که ما به اردوی تیم وزنه برداری در سالن  آزادی سر زدیم، جو مسابقات جهانی کاملا نمود داشت و همه تلاش می‌کردند که بتوانند در تمرینات وزنه بیشتری را بالای سر ببرند. گاهی مربی حتی می‌پرسید: «می‌توانی وزنه را ببری بالا؟» و دخترها به علامت تایید سرشان را تکان می ‌دادند. گاهی می شد و گاهی کار سخت بود ونمی‌شد اما همه سخت تلاش می‌کردند. سبک‌وزن‌ها و البته جوان‌ترها همه یک گوشه سالن بودند و در گوشه دیگری الهام حسینی قهرمان وزنه برداری زنان ایران در آسیا به همراه فاطمه یوسفی ایستاده بودند و وزنه‌ها را بین خودشان تقسیم می‌کردند. جلو رفتم تا از کم و زیاد شدن وزنه ها فیلم بگیرم. فاطمه به شوخی به الهام گفت: «وزنه‌ها را شیک بچین، دارند ازت فیلم می گیرند!» والبته شوخی‌های کم و بیش دیگری که فضای سخت و مردانه سالن وزنه‌برداری را برای دختران لطیف می‌کرد.  

در پایان تمرین کورش باقری مدیر تیم‌های وزنه‌برداری هم برای دقایقی به محل تمرین آمد و ابتدا از وضعیت رکورد و تمرینات دختران سوال کرد و بعد در گوشه‌ای مقابل دوربین‌ عکاسی، چند ژست وزنه برداری گرفت و بعد به دخترها اشاره کرد که همه بیایند و در کنار هم عکس یادگاری بگیرند ولی دخترها دوست داشتند که هر کدام جدا با کورش باقری عکس داشته باشد. شاید این هم به خاطر روحیه خاص و فردگرایانه این ورزش است. بعد از عکس‌های تکی اما چند عکس تیمی هم گرفته شد.

در پایان از کورش باقری در مورد وضعیت بازیکنان سوال کردیم، او پاسخ داد: امروز شرایط تمرینی خوبی را پشت سر گذاشتیم. سعی داریم تا رکورد خانم‌ها را ارتقا دهیم ولی باز این مساله بستگی به نظر و توانایی خود آنها دارد.

در مورد فاطمه یوسفی و مصدومیت او سوال کردیم که باقری پاسخ داد: او یک مصدومیت جزئی از ناحیه کتف دارد و خودش فکر می کند تا زمان مسابقات نمی تواند به شرایط ایده آل برسد. از نظر ما مشکلی ندارد  که در اردو بماند اما در نهایت، انصراف از مسابقه تصمیم خودش است.

اردوی تیم ملی بزرگسالان بانوان از سه آبان آغاز شده و تا آذر ماه ادامه دارد و ملی پوشان زن و مرد ایران در سه گروه به رقابت‌های جهانی کلمبیا در روزهای هشتم، دهم و دوازدهم آذر اعزام می‌شود. این احتمال وجود دارد که در پایان اردو نفراتی از بانوان خط بخوردند.

وزنه‌برداری زنان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی