تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تحریم ۳ نهاد ایرانی به بهانه همکاری با روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه نهاد‌هایی که در تولید یا انتقال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته‌اند، خبر داد.

کد خبر: ۱۴۰۴۷۱
۰۸:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

ایران

دیدارنیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه نهاد‌هایی که در تولید یا انتقال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته‌اند، خبر داد.

به نقل از هیل، مرکز تحقیقات صنایع هوایی «شاهد» متعلق به نیرو‌های مسلح ایران به‌دلیل ساخت پهپاد‌های انفجاری شاهد ۱۳۶ و ارسال آن‌ها به روسیه برای استفاده علیه زیرساخت‌های شهری اوکراین مشمول تحریم می‌شوند.

دو شرکت «خدمات هوایی ساکسس FZC» و «آی جت گلوبال» نیز به‌دلیل تسهیل انتقال پهپاد‌های ایرانی به روسیه هدف تحریم قرار می‌گیرند.

یک ماه قبل نیز نشریه «پولیتیکو» به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن به بهانه گزارش‌های ادعایی در خصوص ارسال تسلیحات توسط ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، تحریم‌های بیشتری علیه تهران اعمال خواهد کرد.

وی افزود که این تحریم‌ها طرف‌های ثالث که در این روند همکاری داشته باشند را نیز هدف قرار خواهد داد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که هر کشوری در جهان که محصولات دارای کاربرد در ساخت پهپاد و موشک به ایران بفروشد یا در پرواز‌های میان ایران و روسیه مشارکت داشته باشد، تحریم خواهد شد.

وی گفت که اقدام پیش رو، احتمالا تحریم‌های اقتصادی همراه با اقدام‌های کنترل‌کننده صادرات محصولاتی به ایران است که می‌تواند به این کشور برای ساخت تسلیحات کمک کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی