تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۹ فرد و ۳ نهاد جدید را «به دلیل نقش آن‌ها در مرگ مهسا امینی و واکنش خشونت‌بار به اعتراضات ایران» به فهرست تحریم‌شدگان این کشور اضافه کرد.

کد خبر: ۱۴۰۳۸۳
۱۸:۴۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

دیدارنیوز: اتحادیه اروپا امروز دوشنبه ۲۹ شخص و سه نهاد ایرانی را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

در میان تحریم شدگان جدید، نام چهار عضو گشت ارشادی که مهسا امینی را بازداشت کردند، سران استانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین نام کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش «به دلیل نقش آن‌ها در سرکوب اعتراضات» دیده می‌شود.

اتحادیه اروپا شبکه خبری «پرس تی‌وی» را نیز به عنوان مسئول تولید و پخش اعترافات اجباری بازداشت شدگان قرار داد.

وحید مجید، رئیس پلیس سایبری ایران به دلیل نقشش در دستگیری خودسرانۀ افرادی که در شبکه‌های اینترنتی از رژیم ایران انتقاد می‌کنند و احمد وحیدی، وزیر کشور نیز از دیگر تحریم شدگان جدید هستند.

تدابیر اتخاذ شده در چارچوب این تحریم‌ها، شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های این افراد و نهاد‌ها همچنین ممنوعیت شرکت‌ها و شهروندان اروپایی از انجام پرداخت‌های مالی به آن‌ها است.

اتحادیه اروپا صادرات تجهیزاتی که ممکن است در سرکوب‌های داخلی یا کنترل‌های مخابراتی استفاده شود را نیز به ایران ممنوع کرد.

با مصوبه امروز این اتحادیه، شمار افراد و نهاد‌های ایرانی که تحت تحریم‌های حقوق بشری بروکسل قرار می‌گیرند به ۱۲۶ فرد و ۱۱ نهاد افزایش می‌یابد.

در بیانیه‌ای که بروکسل در همین رابطه منتشر کرده، آمده است که اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو ادامه استفاده گسترده و نامتناسب از زور علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنند و آن را «غیر قابل توجیه و غیرقابل قبول» می‌دانند؛ و تاکید دارند که مردم در ایران مانند هر جای دیگر، حق اعتراض مسالمت‌آمیز دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی