تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان:

خسارت مگس مدیترانه‌ای به باغات گلستان بی‌سابقه بود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در محدوده شهرستان‌های گنبدکاووس و علی آباد کتول آفت کک کلزا مشاهده شد که بلافاصله سم پاشی در این مناطق را انجام دادیم.

کد خبر: ۱۴۰۳۶۴
۱۴:۳۹ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

 خسارت مگس مدیتران‌ای به باغات گلستان بی‌سابقه بود
 
دیدارنیوز: کیانوش حق نما در گفتگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: جهادکشاورزی به کشاورزانی که کشت پاییزه شامل گندم، کلزا و چغندر قند انجام می‌دهند اطلاعیه‌ای برای آفت اول فصل صادر کرد. در استان برای این موضوع حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی در معرض خطر است که درحال حاضر در نقاط محدودی استان خسارت موردی کک کلزا مشاهده شد.

او ادامه داد: درحال حاضر آفت سوسک سیاه، کک کلزا، آفت لیسک حلزون خسارت موردی در مزارع استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: کشاورزان استان به آموزش‌های ترویجی در بحث رعایت تناوب در کشت پاییزه انجام دهند و همچنین به موقع از سم‌کش‌ها استفاده کنند که از مهمترین راهکار مقابله با آفت‌ها است.

حق نما بیان کرد: درسال گذشته سموم ضدعفونی در اختیار کشاورزان قرار دادیم ونتایج بسیار خوبی مشاهده کردیم و کشاورزان برای ضددعفونی غلات قبل از کشت اقدام کنند.

او افزود: لیسک حلزون، کک کلزا، از حاشیه مزارع شروع به آفت می‌کنند و قبل از اینکه وارد مزرعه شوند و کشاورزان اقدمات کنترلی انجام دهند ونگذارند آفت وارد مزارع شود.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی برای مقابله با آفت سوسک سیاه گندم کار‌های ترویجی در دستور کار خود قرار داد و همچنین ما توصیه لازم برای سم‌پاشی وضد عفونی بذر به کشاورزان دادیم و امیدواریم کشاورزان به این توصیه‌ها عمل کنند.

وی گفت: امسال شاهد آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات گلستان بودیم که خسارتی بی سابقه‌ای و تراکم آن بالا بود که خوشتبختانه با حمایت‌های بخش دولتی وخصوصی توانستیم کنترل کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی