تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران
آخرین گزارش‌ها از حادثه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

بررسی حجم کتب درسی در دستور کار آموزش و پرورش

News Image Lead

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از انجام پژوهشی برای بررسی حجم کتب درسی خبر داد و گفت: مولفه‌های مختلفی در بررسی حجم کتب درسی موثرند.

کد خبر: ۱۴۰۳۲
۱۴:۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - حیدر تورانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محتوای سنگین و حجم بالای کتب درسی اظهار کرد: برای بررسی حجم کتب درسی نیازمند بررسی چند مولفه هستیم و نمی‌توان تک بعدی در این باره قضاوت کرد. برای این منظور باید مواردی از جمله نحوه تدریس، سختی و آسانی محتوای ارائه شده، تعداد دانش آموزان در یک کلاس درس، میزان تعطیلی‌ها و ساعات در نظر گرفته شده برای هر درس را مدنظر قرار داد.

وی افزود: پژوهشی برای بررسی دقیق این موضوع در دستور کار قرار دارد. ما راهبردهایی شش گانه‌ای را همسو با سند تحول برای مدیریت و رهبری اثربخش برنامه درسی ملی تدوین کرده‌ایم و در مسیر تحقق آن حرکت می‌کنیم. 

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه هنوز آنچنان که باید و شاید بر سند تحول بنیادین مسلط نشده‌ایم و این خطری است که احساس می‌کنیم، گفت: باید تولیدات‌مان در راستای سندتحول بنیادین کیفی‌تر شده و ارتقا یابد.

تورانی درباره سرانجام هوشمندسازی مدارس نیز اظهار کرد: هوشمندسازی، ماموریت ما نیست؛ هرچند تاکیدات و نکاتی پیرامون آن وجود دارد. هوشمندسازی دارای سه بخش است؛ نخست اصلاح فرایندها، دوم منابع انسانی و سوم ابزارها که باید دست به دست هم دهند تا مدرسه به یک مدرسه یادگیرنده تبدیل شود. در واقع ابتدا باید یادگیری سازمانی در مدرسه رخ دهد و زمینه ایجاد مدرسه یادگیرنده فراهم شود.

وی ادامه داد: بسیاری مدارس فقط به ابزارهای فناورانه مجهز شده‌اند و اسم خود را هوشمند گذاشته‌اند؛ در حالی که این عمل، هوشمندسازی نیست. تا زمانی که مدرسه‌ای فرایندهایش اصلاح نشود، منابع انسانی بروز نشوند، شوق تغییر بوجود نیاید و معلمان رهبر برنامه درسی نشوند، مدرسه هوشمند نیست. ما نیاز به مدرسه هوشمند نداریم، بلکه به مدارس یادگیرنده نیاز داریم. اصطلاح هوشمندی بد تعریف شده و شیوه فعلی اثربخش نیست.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی