تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
معاون آب منطقه‌ای اردبیل:

پیشرفت فیزیکی حفاری تونل شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسید

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل روند اجرایی سامانه خط انتقال شبکه سد گیوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی حفاری تونل طرح شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۴۰۲۶۷
۱۰:۲۴ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

 پیشرفت فیزیکی حفاری تونل شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسید

دیدارنیوز: جبرئیل رمضانی ۲۲ آبان با اعلام این خبر اظهار کرد: برای اتمام طرح شبکه آبیاری گیوی هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صوت تامین اعتبار تا ۲ سال اینده به اتمام می‌رسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: با اجرای شبکه آبیاری و زهکشی گیوی سه هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان کوثر و یک هزار و ۲۰ هکتار باغات زیر پوشش آبی قرار می‌گیرد.

رمضانی با تشریح ابعاد فنی این پروژه گفت: اجرای شبکه اصلی آبیاری و زهکشی سد گیوی شامل ۲ بخش سامانه انتقال آب از سد به شبکه به طول ۷.۶ کیلومتر با لوله فولادی به قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر و خطوط لوله تحت فشار و سازه‌های آبی وابسته به طول ۶۰ کیلومتر با لوله‌های فولادی، جی آرپی و پلی اتیلن در سایز‌های مختلف از ۱۳۰ میلیمتر تا ۱۶۰۰ میلیمتر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در عین حال از کاهش حجم ذخیره سد گیوی خبر داد و گفت: حجم ظرفیت سد گیوی ۴۹ میلیون متر مکعب است که به دلیل کمبود بارش این میزان در حال حاضر به ۱۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

رمضانی خاطرنشان کرد: طول کلی شبکه سامانه انتقال آب به طول کلی ۱۰.۶۱ کیلومتر شامل لوله‌های فولادی به طول ۴.۱۵ کیلومتر از سایز‌های ۴۰۰-۱۶۰۰ میلیمتر، جی آر پی ۹.۲۳ کیلومتر از سایز ۴۰۰-۹۰۰ میلیمترو پلی اتیلن ۸.۲۱ کیلومتر از سایز ۹۰-۷۱۰ میلیمتر می‌باشد.

وی اظهار کرد: یکی از موانع اصلی در عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی گیوی نبود اعتبار بود که از سال گذشته منابع مورد نیاز از محل‌های مختلف اعتبار اولیه برای اجرای آن تامین شد.

به گفته معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از سال گذشته تاکنون مجوز ماده ۵۶ فاینانس داخلی و تبادل قرارداد با بانک کشاورزی در خصوص پرداخت مبلغ ۲ هزار و ۱۲۸میلیارد ریال اعتبار و قسط اول و دوم فایناس از بانک کشاورزی به مبلغ یک هزار و ۵۶ میلیارد ریال اخذ شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی