تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

عذرخواهی بایدن به دلیل خروج آمریکا از توافق پاریس

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با عذرخواهی از خروج واشنگتن از توافق مهم آب و هوای پاریس ۲۰۱۶ تاکید کرد که دولت وی برای احیای رهبری آمریکا برای مبارزه با پدیده جهانی گرمایش زمین تلاش کرده است.

کد خبر: ۱۴۰۲۱۲
۱۱:۲۱ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

بایدن به خاطر خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس عذرخواهی کرد

دیدارنیوز: رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از رهبران جهان به خاطر خروج واشنگتن از توافق مهم آب و هوای پاریس ۲۰۱۶ عذرخواهی و تاکید کرد که دولت وی برای احیای رهبری آمریکا برای مبارزه با پدیده جهانی گرمایش زمین تلاش کرده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی در نشست آب و هوای سازمان ملل در شهر شرم الشیخ در مصر گفت: ما فورا به توافق پاریس بازگشتیم. ما اجلاس‌های بزرگ آب و هوایی تشکیل دادیم، من بابت خروج از این توافق عذرخواهی می‌کنم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی کمی پس از ورودش به کاخ سفید روند خروج آمریکا از توافق پاریس ۲۰۱۶ را آغاز کرد؛ اقدامی که بایدن چند ساعت پس از آغاز رسمی دوره ریاست جمهوری‌اش آن را تغییر داد و اعلام کرد که واشنگتن مجددا به این توافق ملحق می‌شود. هدف این توافق به صفر رساندن انتشار گاز کربن برای متوقف کردن افزایش کنونی دمای کره زمین است.

بایدن بر تلاش‌های دولتش برای افزایش اقدامات آمریکا برای برعهده گرفتن مجدد رهبری مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد و گفت: در جریان این دو سال ریاست جمهوری من، ما در داخل آمریکا به پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای در این زمینه رسیده‌ایم.

وی افزود: دولت من در چند روز نخست روی کار آمدن برنامه جسورانه‌ای را برای رسیدگی به بحران آب و هوا و افزایش امنیت انرژی در داخل کشور و سراسر جهان آغاز کرد.

بایدن در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: ما ثابت می‌کنیم که سیاست آب و هوای خوب یک سیاست اقتصادی خوب است. سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در سیاست تغییر اقلیم، الگو برای آمریکا و کل جهان را تغییر خواهد داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی