تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

عقب‌نشینی روسیه/ زلنسکی: خرسون از آن ماست

پس از عقب‌نشینی ارتش متجاوز روسیه در شهر اشغالی خرسون اوکراین، زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد «خرسون از آن ماست» و گروهی از اهالی خرسون در میدان آزادی شهر به شادمانی پرداختند.

کد خبر: ۱۴۰۲۰۷
۱۰:۵۴ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

عقب‌نشینی روسیه/ زلنسکی: خرسون از آن ماست

دیدارنیوز: با خروج نیرو‌های روسی از شهر اشغالی خرسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی در تلگرام نوشته است: «خرسون از آن ماست».

بی بی سی نوشت: پیشتر یک فیلم کوتاه در رسانه‌های اجتماعی اوکراین به اشتراک گذاشته شد که تعدادی نظامی اوکراینی را در میان ساکنان شهر خرسون نشان می‌داد.

در این فیلم، که اصالت آن تایید شده، گروهی از اهالی خرسون در میدان آزادی شهر به شادمانی پرداخته و شعار‌های ملی‌گرایانه سر داده‌اند. هنوز مشخص نیست چه تعدادی از نظامیان اوکراینی وارد شهر شده‌اند.

فرماندهان اوکراینی نسبت به بازگشت سریع به شهر محتاط بوده و این امکان را در نظر داشته‌اند که ممکن است هدف ارتش روسیه از تخلیه شهر، تله برای غافلگیری واحد‌های نظامی اوکراینی باشد.

پیشتر، وزارت دفاع روسیه در بولتن نظامی خود گفته بود که بیش از سی هزار پرسنل نظامی خود را از شهر خرسون به سوی دیگر رودخانه دنیپرو منتقل کرده است.

براساس این بولتن، پنج‌هزار قطعه ادوات نظامی نیز «جابجا» شده است. امکان تایید مستقل این ارقام وجود نداشته است.

روز گذشته ارتش روسیه گفت که عقب‌نشینی از خرسون در جریان است و خروج نظامیان روسی از این شهر چند هفته طول می‌کشد.

روز جمعه منابع اوکراینی فیلمی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند که در آن شماری از نظامیان روسی پیاده از روی یک پل شناور به سوی دیگر رودخانه حرکت می‌کنند.

نیرو‌های اوکراینی به منظور جلوگیری از ارسال تدارکات برای نیرو‌های روسی در خرسون، به پل‌های روی رودخانه حمله و آن‌ها را تخریب کرده‌اند.

این منابع نوشته‌اند که «ارتشی که خود را دومین نیروی نظامی جهان می‌داند با پای پیاده از خرسون فرار می‌کند». آنان افزودند که «به زودی روس‌ها از کریمه هم فرار خواهند کرد».

خرسون تنها شهر عمده اوکراین است که ارتش روسیه پس از حمله به این کشور در ماه فوریه توانست آن را تصرف کند.

این شهر از جمله مناطقی بود که ماه گذشته روسیه در آن‌ها همه‌پرسی الحاق به خاک خود را برگزار کرد. در حال حاضر، کنترل بخش‌هایی از این مناطق اشغالی در کنترل روسیه نیست.

مقامات روسی گفتند که اکثریت بزرگی از ساکنان این مناطق به جدایی از اوکراین و تبدیل آن‌ها به بخشی از روسیه رای داده‌اند، اما منابع بین‌المللی اقدام به انضمام سرزمین‌های اشغالی را خلاف قوانین جنگ و فاقد اعتبار اعلام کردند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در مسکو می‌گوید در ماه فوریه، گویندگان تلویزیون روسیه با چهره‌های گشاده و با شادی ورود ارتش این کشور به اوکراین را اعلام کرده و تصرف سریع پایتخت آن را وعده می‌دادند.

به گفته او، آنان عقب‌نشینی از خرسون را با چهره‌های گرفته اعلام کردند هرچند گفتند که این اقدام یک تدبیر لازم نظامی بوده است.

با این‌همه، هنوز انتقاد از ارتش یا شخص ولادیمیر پوتین در رسانه‌های همگانی خط قرمز دولت روسیه است.

عقب‌نشینی روسیه/ زلنسکی: خرسون از آن ماست

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی