تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کنایه به سخنگوی دولت؛ کاش مثل «آب خوردن» مشکلات مردم را حل می‌کردید

اظهارات عجیب بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم که گفته بود پس از اعتراضات مردم در پی درگذشت مهسا امینی دولت می‌توانست مثل آب خوردن(!) به نیروی انتظامی دستور استفاده از گلوله جنگی بدهد تا مردم از خانه خارج نشوند، اما دولت لطف کرد و چنین کاری نکرد، با واکنش حسین ثنایی نژاد، استاد دانشگاه همراه بود: کاش می‌توانستید مثل آب خوردن مشکلات مردم را حل کنید. کاش می‌توانستید مثل آب خوردن مشکلات مردم را حل کنید و حال که نمی‌توانید به کنار بروید تا مردم با تلقی واقعی و درست از قدرت بتوانند نه مثل آب خوردن که در یک تلاش خردگرایانه کشور را بسازند.

کد خبر: ۱۴۰۱۰۰
۱۳:۰۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

کنایه به سخنگوی دولت؛ کاش مثل «آب خوردن» مشکلات مردم را حل می‌کردید

دیدارنیوز: حسین ثنایی نژاد، استاد دانشگاه درباره اظهارات اخیر سخنگوی دولت در صبح ما نوشت: «اینکه اعلام کنید مثل آب خوردن می‌توانید از گلوله جنگی استفاده کنید شجاعت نیست! اسلحه را به یک نابالغ و یا دیوانه‌ای هم بدهی می‌تواند مثل آب خوردن آن را به طرف مردم بگیرد و شلیک کند.

اتفاقا به همین دلیل است که اسلحه و اصولا قدرت نباید در دست کسی باشد که می‌تواند مثل آب خوردن آن را برای کشتار استفاده کند. اتفاقا به همین دلیل است که بشر دولت تاسیس کرده و قانون وضع کرده تا هر کس اسلحه‌ای در دست داشت مثل آب خوردن آن را به طرف مردم نگیرد و شلیک نکند.

اتفاقا به همین دلیل است که شما باید بدانید در جایگاهی بس خطیر نشسته‌اید و نمی‌توانید مثل آب خوردن حرف بزنید و بگویید مثل آب خوردن می‌توانید گلوله جنگی شلیک کنید. اتفاقا همین ما را نگران می‌کند که شما می‌توانید مثل آب خوردن گلوله جنگی شلیک کنید و شاید همین است که این روز‌ها جامعه چنین در تب و تاب است.

کاش می‌توانستید مثل آب خوردن مشکلات مردم را حل کنید و حال که نمی‌توانید به کنار بروید تا مردم با تلقی واقعی و درست از قدرت بتوانند نه مثل آب خوردن که در یک تلاش خردگرایانه کشور را بسازند؛ چنانچه هرگز نیازی به استفاده از اسلحه در خیابان نباشد، نه گلوله جنگی، نه ساچمه‌ای و نه پینتبال. بی گلوله در این خاک گل بکاریم و گلستان برپا کنیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی