تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آمریکا: ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

کد خبر: ۱۴۰۰۹۹
۱۲:۵۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

آمریکا: تمرکز ما فعلا بر موضوع زنان و همکاری ایران با روسیه، نه برجام

دیدارنیوز: نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگویی به بیان اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران پرداخت و ادعای دولت آمریکا مبنی بر به کار رفتن پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بخشی از گفتگو با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان که مشروح آن در وبگاه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره ادعای فروش پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین و درخواست کمک ایران از روسیه برای کمک به برنامه هسته‌ای آن، گفت: ارائه این پهپاد‌ها از سوی ایران به روسیه، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. روسیه با دریافت این پهپاد‌ها یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است.

گرینفیلد در ادامه با ادعای به کار رفتن پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: ما به دنبال مطرح و بررسی کردن این موضوع در شورای امنیت هستیم و از دبیرکل خواسته‌ایم که طبق قطعنامه ۲۲۳۱، درباره فعالیت‌هایی که ایران با روسیه انجام می‌دهد، تحقیقات به عمل بیاید. پهپاد‌هایی که آن‌ها [ایران]می‌دهند، زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را مورد حمله قرار می‌دهند و این غیرقابل قبول است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه در پاسخ به این که آیا این گفته وزیر امور خارجه ایران را باور می‌کند که این پهپاد‌ها به عنوان بخشی از یک توافق دفاعی با روسیه و پیش از جنگ اوکراین به روسیه فروخته شده‌اند، گفت: ما شواهد ارائه این پهپاد‌ها پیش از جنگ را دیده‌ایم. آن‌ها از این باخبرند، روس‌ها و ما هم می‌دانیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی