تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

کاهش ۴۰ درصدی مراجعان به مراکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در استان و کاهش مراجعان به مراکز انتقال خون، گفت: متاسفانه به دلیل آغاز فصل سرما و شدت آنفلوآنزا تعداد مراجعه‌ کنندگان به مراکز انتقال خون طی ماه گذشته و ماه جاری حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۴۰۰۳۰
۱۳:۴۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱

کاهش ۴۰ درصدی مراجعان به مراکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری

 

دیدارنیوز: حسین هاشمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به کاهش مراجعان به مراکز انتقال خون، اظهار کرد: این اعتقاد وجود دارد که در فصل سرد سال نباید اهدای خون صورت گیرد، در صورتی که باور نادرستی قلمداد می‌شود و بحث علمی در این خصوص وجود ندارد.

وی بیان کرد: افرادی که دچار آنفلوآنزا شده تا یک هفته بعد از بهبودی کامل می‌توانند برای اهدای خون به مراکز مراجعه کنند.

هاشمی با اشاره به افزایش مصرف خون در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: با توجه به اینکه اهدای خون امری خداپسندانه است و مردم همواره در کنار انتقال خون بوده‌اند، نباید در هیچ شرایطی بیماران را فراموش کنند، زیرا بیماران نیازمند خون اهدایی هستند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان حدود ۵.۵ روز بوده که لازم است مردم نوع‌دوست استان همچون گذشته به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، البته تیم‌های سیار در مناطق دور دست حضور پیدا می‌کنند، اما باتوجه به کاهش مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون در شهر‌های شهرکرد، بروجن و فارسان و به منظور سهولت در دسترسی، درخواست می‌شود افراد به این مراکز مراجعه تا اهدای خون انجام شود، زیرا رساندن خون توسط تیم سیار به دلیل بُعد مسافت زمان‌بر است.
 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی