تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
وال استریت ژورنال خبر داد

سفری برای پایان تسلط آمریکا؛ «شی» به عربستان می‌رود

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، سفر رئیس جمهور چین در حالی قرار است انجام شود که پکن و ریاض به دنبال تعمیق روابطشان و پیشبرد چشم انداز یک جهان چند قطبی که در آن آمریکا دیگر بر نظم جهانی تسلط نداشته باشد، هستند.

کد خبر: ۱۳۹۹۷۷
۱۷:۲۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

سفری برای پایان تسلط آمریکا؛ «شی» به عربستان می‌رود

دیدارنیوز: روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به عربستان سفر کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات در حال تکمیل جزئیات برگزاری نشستی بین شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هستند؛ نشستی که بر نفوذ فزاینده پکن در خاورمیانه و روند افزایش روابط عربستان با رقبای اصلی آمریکا تاکید می‌کند.

منابع آگاه به تدارکات مربوط به این نشست بیان کردند، تدارکات برای برگزاری این نشست چندین ماه در دست انجام بوده و بازه زمانی غیرقطعی که برای آن تعیین شده هفته دوم ماه دسامبر است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین اواخر ماه گذشته میلادی اظهار کرد، پکن "اهمیت زیادی را برای توسعه روابط چین-عربستان قائل بوده و عربستان را یک اولویت در کلیت سیاستگذاری دیپلماتیک خود تعیین کرده است. "

روابط چین-عربستان در سال‌های اخیر در حوزه‌های اقتصادی و نظامی عمیق‌تر شده است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که بخش عمده‌ای از کشور‌های در حال توسعه در جانبداری از یکی از طرف‌ها در جنگ روسیه و اوکراین بی میل بوده‌اند.

ریاض، به ویژه، ابراز تمایل کرده، منافع خود را در زمینه سیاستگذاری نفتی به گونه‌ای که به گفته این کشور هدفش نفع رساندن به روسیه نیست در اولویت قرار دهد. ریاض اخیرا از طرح کاهش قابل توجه تولید نفت در گروه کشور‌های تولیدکننده نفت موسوم به اوپک پلاس حمایت کرد تا به این ترتیب برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت تلاش کند.

آمریکا گفته، افزایش قیمت نفت به عنوان یک محصول صادراتی مهم روسیه، به مسکو کمک می‌کند تا پول برای پیشبرد جنگ خود به دست بیاورد. کاهش تولید نفت در ماه گذشته میلادی باعث شد قیمت نفت خام همزمان با افزایش تورم در آمریکا آن هم درست نزدیک به موعد انتخابات میان دوره‌ای کنگره افزایش یابد و این موضوع روابط ریاض با واشنگتن را تیره کرد.

مقامات عربستانی اظهارات آمریکا مبنی بر همسو شدن با مسکو را رد می‌کنند و می‌گویند نمی‌خواهند مانند دوران جنگ سرد، زمانی که عربستان مستقیماً در اردوی حامیان آمریکا بود، مجبور به جانبداری بین قدرت‌های جهانی شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی