تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
بازی‌های بزرگ در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا

جنگ ستارگان؛ رئال - لیورپول، بارسا - منچستر!

در قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جذاب لیگ قهرمانان و لیگ اروپا نبرد‌های جالبی رقم خورد؛ از تقابل دوباره رئال مادرید و لیورپول و پاریس - مونیخ تا جدال فوق‌العاده بارسلونا و منچستریونایتد و مهدی طارمی به همراه یارانش در پورتو که باید به مصاف اینتر ایتالیا بروند.

کد خبر: ۱۳۹۹۷۵
۱۶:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

جنگ ستارگان؛ رئال - لیورپول، بارسا - منچستر!

دیدارنیوز: قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد.

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ظهر دوشنبه برگزار شد و در مهم‌ترین مسابقه، لیورپول و رئال مادرید فینال سال گذشته را خیلی زود و در همین مرحله تکرار خواهند کرد.

۱۶ تیم راه‌یافته به این مرحله، با توجه به جایگاه‌شان در گروه‌ها به این ترتیب در دو سید قرار گرفتند:

سید یک (صدرنشینان گروه‌ها): ناپولی، پورتو، بایرن مونیخ، تاتنهام، چلسی، رئال مادرید، منچسترسیتی، بنفیکا

سید دو (تیم‌های دوم گروه‌ها): لیورپول، بروخه، اینتر، آینتراخت فرانکفورت، میلان، لایپزیش، دورتموند، پاری‌سن‌ژرمن

تیم‌هایی که در یک گروه قرار داشتند، به هم برخورد نخواهند کرد؛ این قانون برای تیم‌های یک کشور نیز صدق می‌کند. به این ترتیب (برای مثال) لیورپول که در سید دوم قرار گرفته، با توجه به حضور ۳ تیم انگلیسی و ناپولی (هم‌گروه) در سید یک، تنها به یکی از ۴ تیم پورتو، بایرن مونیخ، رئال مادرید و بنفیکا برخورد خواهد کرد.

یکی از اتفاقات مهم مرحله گروهی، صعود پاری‌سن‌ژرمن به عنوان تیم دوم گروه H، پشت سر بنفیکا، بود. اتفاقی که پی‌اس‌جی را به ترسناک‌ترین قرعه برای تیم‌های سید یک تبدیل می‌کند. کریستوف گالتیه سرمربی پاریس قبل از آغاز مراسم قرعه‌کشی در این خصوص گفت: «می‌دانیم برای بالا بردن جام باید از سد بهترین تیم‌ها عبور کنیم و در این قرعه‌کشی، اولین تیم را خواهیم شناخت. خونسرد و آرام هستیم».

مراسم قرعه‌کشی از ساعت ۱۴:۳۰ در مقر اتحادیه فوتبال اروپا در نیون (سوئیس) و با اجرای پدرو پینتو، مدیر ارتباطات یوفا، آغاز شد. پس از پخش تصاویری از ۱۶ تیم راه‌یافته به این مرحله، جورجیو مارکتی معاون دبیرکل و مسئول برگزاری مسابقات یوفا بر روی صحنه آمد تا نحوه اجرای قرعه‌کشی را شرح دهد.

پس از این توضیحات، حمیت آلتینتوپ ملی‌پوش سابق ترکیه و سفیر بازی فینال (در ورزشگاه آتاتورک استانبول) برای اجرای قرعه‌کشی به روی صحنه آمد. آلتینتوپ پیش‌تر به عنوان سفیر فینال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز انتخاب شده بود، اما هر دو فینال، در نهایت به ورزشگاه‌های دیگری منتقل شدند. توبیاس هدتشتاک، مسئول رقابت‌های باشگاهی و تقویم یوفا نیز برای توضیحات بیشتر در کنار آلتینتوپ حضور یافت.

در ابتدا نام تیم‌های دوم از گوی‌ها خارج می‌شد و سپس با خارج شدن نام صدرنشینان، بازی‌ها شکل می‌گرفت. لایپزیش اولین نامی بود که توسط آلتینتوپ به نمایش درآمد و منچسترسیتی رقیب این تیم شد.

جنگ ستارگان؛ رئال - لیورپول، بارسا - منچستر!

با پایان مراسم، بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی به شرح زیر قرعه‌کشی شد:

لایپزیش - منچسترسیتی

بروخه - بنفیکا

لیورپول - رئال مادرید

میلان - تاتنهام

آینتراخت فرانکفورت - ناپولی

دورتموند - چلسی

اینتر - پورتو

پاری‌سن‌ژرمن - بایرن مونیخ

(تیم‌هایی که نامشان در ابتدا آمده، میزبان بازی رفت خواهند بود)

مهم‌ترین اتفاقی که در این قرعه‌کشی رخ داد، رویارویی رئال مادرید و لیورپول، فینالیست‌های دوره قبلی، در این مرحله بود. رئال و لیورپول که پیش‌تر فینال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۱۸ را نیز مقابل هم برگزار کرده بودند، در فینال ۲۰۲۲ و در ورزشگاه استاددوفرانس پاریس مقابل هم قرار گرفتند و در پایان، این رئال مادرید بود که با گل وینیسیوس جونیور جام را بالای سر برد. این دو تیم آخرین بار، در فصل ۰۹-۲۰۰۸ در مرحله یک‌هشتم به هم رسیده بودند که در آن سال، لیورپول با آسانی و با برد ۵ بر صفر در دو بازی به مرحله بعد رسید.

رویارویی پاری‌سن‌ژرمن و بایرن مونیخ در این مرحله نیز از نکات مهم دیگر این قرعه‌کشی بود. فینالیست‌های ۲۰۲۰ (برد یک بر صفر بایرن) پیش‌تر تنها یک بار دیگر در مراحل حذفی به هم برخورد کرده بودند؛ یک‌چهارم نهایی فصل ۲۱-۲۰۲۰ که در آن پاریس با تساوی ۳-۳ با قانون گل زده در خانه حریف (۲-۳، ۰-۱) به نیمه‌نهایی رسید. پاریس با این نتیجه، به آخرین تیم تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که با استفاده از قانون منسوخ شده گل زده در خانه حریف به مرحله بعد راه می‌یابد.

این قرعه‌کشی، پورتو و مهدی طارمی را نیز در مقابل اینتر قرار داد تا تیم پرتغالی یکی از صدرنشینان بدشانس این فصل لقب گیرد. «دربی ژوزه مورینیو» پیش از این یک‌بار دیگر در مرحله یک‌هشتم نهایی تکرار شده بود؛ فصل ۰۵-۲۰۰۴ که اینتر با برتری ۴ بر ۲ راهی مرحله بعد شد. طارمی فصل گذشته و در مرحله گروهی برابر میلان بازی کرده بود که به همراه تیمش در ۲ بازی، ۴ امتیاز از روسونری گرفت (۱-۰، ۱-۱).

بازی‌های یک‌هشتم نهایی در این تاریخ‌ها برگزار می‌شوند:

دور رفت: ۲۵ و ۲۶ بهمن، ۲ و ۳ اسفند ۱۴۰۱

دور برگشت: ۱۶، ۱۷، ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

پس از اتمام بازی‌های یک‌هشتم نهایی، روز جمعه ۲۶ اسفند آخرین قرعه‌کشی این فصل برگزار خواهد شد و طی آن، مسیر تیم‌ها از یک‌چهارم نهایی تا فینال مشخص می‌شود.

قرعه‌کشی پلی‌آف لیگ اروپا؛ منچستریونایتد حریف بارسلونا شد

قرعه‌کشی بازی‌های پلی‌آف صعود به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا امروز (دوشنبه) برگزار شد تا تیم‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازماندند رقبای خود را از میان تیم‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا بشناسند.

بر اساس قرعه‌کشی برنامه بازی‌های پلی‌آف صعود به مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

بارسلونا - منچستریونایتد
نانت - یوونتوس
اسپورتینگ لیسبون - میتیلند
شاختار دونتسک - رن
آژاکس - یونیون برلین
بایرلورکوزن - موناکو
سویا - آیندهوون
سالزبورگ - رُم

در دور رفت بازی‌های پلی‌آف صعود به مرحله یک هشتم نهایی (۱۶ فوریه سال ۲۰۲۳)، تیم‌های وارد شده از لیگ قهرمانان میزبان خواهند بود و تیم‌های دوم مرحله گروهی میهمان هستند. به این ترتیب تیم‌های دوم صعود کننده از مرحله گروهی در دور برگشت (۲۳ فوریه) میزبان خواهند بود و از شانس نسبتاً بیشتری برای صعود برخودار هستند.

جنگ ستارگان؛ رئال - لیورپول، بارسا - منچستر!

منبع: فوتبال ۳۶۰/ تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی