تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مجید جلالی اعلام کرد

تجربه کی‌روش به تیم‌ملی کمک می‌کند

مجید جلالی، مربی و کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تجربه بالای کارلوس کی‌روش به تیم ملی در جام جهانی قطر کمک خواهد کرد و در گروه‌مان شرایطی داریم که شانس‌مان را برای صعود بالا می‌برد.

کد خبر: ۱۳۹۹۴۵
۱۰:۰۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

تجربه کی‌روش به تیم‌ملی کمک می‌کند

دیدارنیوز: کارشناس فوتبال ایران در مورد تیم ملی و همگروهانش در جام جهانی صحبت کرد.

مجید جلالی، در خصوص برتری استقلال در سوپرجام و اینکه قبل از این بازی گفته بود بازی کم گلی را شاهد خواهیم بود، گفت: همانطور که گفتم دو تیم در این بازی محتاطانه عمل کردند و در خیلی از دقایق بیشتر حواسشان به این بود که گل نخورند و طبیعت بازی‌های این چنینی همین است چرا که ممکن است شما اشتباهی مرتکب شوید و دیگر فرصتی برای جبران نداشته باشید. همانطور هم که گفته شد تجربه بالای بازیکنان استقلال منجر به این شد که به گل برسند و برنده بازی شوند.

وی در مورد صحبتش در خصوص بی کیفیتی مسابقات لیگ هم عنوان کرد: برای این حرفم دلیل داشتم و اگر شما پارامتر‌های یک لیگ با کیفیت را در نظر بگیرید اکثر آن‌ها در فوتبال ما وجود ندارد و دلایل زیادی برایش وجود دارد که یکی از آن‌ها نبود تماشاگر است که می‌تواند شور و شوق در بازی ایجاد کند و به بازیکنان انگیزه بدهد. اینکه در آستانه جام جهانی هم بودیم در این هفته‌ها بی تاثیر نبوده است.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص وضعیت آماده سازی تیم ملی در جام جهانی گفت: ما از تمرینات و شرایط آماده سازی و اردوی تیم اطلاعی نداریم و نمی‌شود از بیرون نظر داد. ما فقط تیم ملی را در دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال دیدیم، ولی دو بازی دوستانه پیش روی تیم ملی خیلی مهم است و برآیند بهتری از وضعیت تیم ملی در آستانه شروع جام جهانی خواهد بود و وقتی این دو بازی انجام شود، می‌شود بیشتر به وضعیت تیم ملی پی برد.

جلالی در رابطه با اینکه شانس صعود از این گروه برای تیم ملی قائل هستیم یا نه، توضیح داد: از لحاظ منطق فوتبال بخواهیم نگاه کنیم ما شرایط حضور در بین ۱۶ تیم برتر جام جهانی را نداریم، ولی جذابیت فوتبال به این است که منطق نمی‌شناسد و خیلی وقت‌ها اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که انتظارش را نداریم. ما در این گروه شرایطی داریم که شانس مان را برای صعود بالا می‌برد. حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی یکی از این موارد است. کی‌روش دو دوره قبلی روی نیمکت تیم ملی بوده و اکثر بازیکنان مان را می‌شناسد و تجربه بالایی در مسابقات جام جهانی دارد. از سوی دیگر بازی اول ما با تیم سرگروه است و این باعث می‌شود هم انگلیس در این بازی محتاط‌تر باشد و هم با شناخت کمتری نسبت به ما وارد زمین شود و شانس ما برای اینکه بتوانیم در یک سری شرایط از آن‌ها امتیاز بگیریم بیشتر می‌شود. انگلیس این دوره تیم خوبی است و حتی یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود.

وی افزود: ما از لحاظ سطح فنی تیم پایین‌تری از آمریکا و ولز نیستیم و حداقل در بدترین شرایط هم باید بگویم به اندازه دو تیم دیگر شانس داریم. احتمالاً انگلیس تیم اول این گروه خواهد بود و ما و دو تیم دیگر برای دومی باید رقابت کنیم و اتفاقاتی که در جام جهانی و در مسابقات رخ می‌دهد تعیین می‌کند که چقدر شانس صعود خواهیم داشت.

کارشناس فوتبال در پایان عنوان کرد: ما لژیونر‌های زیادی در ترکیب تیم ملی داریم که هم تجربه جام جهانی را دارند و هم در میادین بزرگی مثل لیگ قهرمانان اروپا بازی کردند و این تجربیات خودش فاکتور ارزشمندی است که در دوره‌های قبلی یا نداشتیم یا به اندازه امروز نبوده است و این یک شانس خیلی خوب و شرایط مناسبی است که می‌توانیم از آن بهره ببریم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی