تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
آمارهای فوق‌العاده ستاره ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا

«طارمی»؛ غریبه‌ای در میان بزرگان

درخشش مهدی طارمی، ستاره ایرانی باشگاه پورتو در لیگ قهرمانان اروپا، نام او را در کنار بزرگانی چون کیلیان ام‌باپه، محمد صلاح، ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی قرار داده؛ عملکردی که می‌تواند به ایران در جام جهانی قطر هم کمک کند.

کد خبر: ۱۳۹۷۷۹
۱۰:۵۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱

«طارمی»؛ غریبه‌ای در میان بزرگان

دیدارنیوز: جدول بهترین‌های این فصل لیگ قهرمانان، ۴ نام قابل پیش بینی و یک چهره غافلگیر کننده دارد.

درخشش مهدی طارمی در این فصل لیگ قهرمانان، فراتر از حد انتظار بوده است. طارمی در فصل‌های گذشته این مسابقات هم، عملکرد خوبی داشت و یک بار جایزه زیباترین گل مسابقات را هم به دست آورد. این فصل اما، شاهزاده ایرانی پا را فراتر گذاشته و توانسته بین بهترین‌های لیگ قهرمانان قرار بگیرد. بهترین‌هایی که همیشه، در انحصار ستاره‌های بزرگ باشگاه‌های سرشناس اروپا بوده است.

سومین گلزن
در بین پنج گلزن برتر این فصل لیگ قهرمانان، دیدن نام طارمی که به صورت مشترک در رده سوم قرار گرفته یک غافلگیری بزرگ محسوب می‌شود. کیلیان ام‌باپه و محمد صلاح، با ۷ گل صدرنشین این جدول هستند و ارلینگ هالند، روبرت لواندوفسکی و مهدی طارمی به صورت مشترک در رده سوم قرار دارند. ۴ نام دیگر، همگی جزو بزرگترین مهاجمان فوتبال اروپا هستند و طارمی، توانسته در بین آن‌ها قرار بگیرد. طارمی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را با اخراج مقابل اتلتیکو مادرید و محرومیت از بازی دوم آغاز کرد. او در بازی‌های بعد اما، عملکردی درخشان داشت. بازی رفت مقابل لورکوزن پایه‌گذار دو گل بود و دور برگشت، توانست در سه مسابقه ۵ گل بزند. گل‌هایی که پورتو را به عنوان تیم صدرنشین به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فرستادند.

پنجمین بازیکن برتر
بجز تعداد گل، سایر آمار‌های طارمی هم او را بین بهترین‌های لیگ قهرمانان قرار می‌دهد. طارمی به صورت میانگین هر بازی ۳.۶ بار دروازه حریف را هدف می‌گیرد و ۲.۶ پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌هایش می‌فرستد. در این دو مورد، او به ترتیب ششمین و پنجمین بازیکن برتر لیگ قهرمانان بوده است. در زمینه پاس‌های کلیدی، او جایگاهی بالاتر از کوین دی‌بروینه در اختیار دارد. همین آمارها، باعث شده طارمی از سایت هواسکورد، نمره ۷.۸۳ را دریافت کند و در رده پنجمین بازیکنان برتر لیگ قهرمانان قرار بگیرد. لیونل مسی، کیلیان ام‌باپه، لروی سانه و جاشوا کیمیش ۴ بازیکن اول هستند و بعد از طارمی به ترتیب روبرت لواندوفسکی، فدریکو والورده، وینیسیوس جونیور و سادیو مانه دیده می‌شوند.

پایان ماجراجویی در پورتو؟
روز دوشنبه ۱۶ آبان، قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود و پورتو، حریف دور بعدش را می‌شناسد. با توجه به عملکرد طارمی اما، بعید نیست او در این مرحله با پیراهن تیم دیگری به میدان برود. بر اساس قوانین فعلی لیگ قهرمانان، طارمی در صورت پیوستن به تیم دیگری در این مسابقات، همچنان شانس بازی در لیگ قهرمانان را خواهد داشت. آمار و نمایش‌های او هم، توجه تیم‌های زیادی را جلب کرده و پورتو خوب می‌داند فرصت زیادی برای فروش مهاجم ۳۰ ساله‌اش در اختیار ندارد. به خصوص که فصل بعد، طارمی وارد آخرین سال قراردادش با پورتو می‌شود. جام جهانی، فرصت مهمی برای طارمی است تا با درخشش مقابل انگلیس، آمریکا و ولز، بتواند مشتریانش را جدی‌تر کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی