تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بیش از ۱۰۰ استاد دانشگاه، هجوم لباس شخصی‌ها به دانشگاه تهران را محکوم کردند

بیش از 100 استاد دانشگاه در بخشی از بیانیه خود نوشتند: استمرار رویکرد‌های امنیتی و اقداماتی چون هجوم دهشتناک لباس شخصی‌ها در روز شنبه هفتم آبان به ساحت دانشگاه فاجعه بار است.

کد خبر: ۱۳۹۷۵۷
۱۲:۰۷ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱

بیش از ۱۰۰ استاد دانشگاه، هجوم لباس شخصی‌ها به دانشگاه تهران را محکوم کردند

 

دیدارنیوز: در این بیانیه آمده است: شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ پردیس شماره‌ی ۲ دانشکدگان فنی شاهد رویداد‌هایی تاسف برانگیز بود که دانشگاه تهران نظیر آن را در حافظه ندارد. خلاصه‌ای از رخداد‌های آن روز به شرح زیر است:

۱- از ساعت حدود ۱۱ برخی دانشجویان در داخل محوطه‌ی پردیس در مقابل سردر شرقی (ورودی کارگر شمالی) تجمع کرده و شعار‌های اعتراضی سر می‌دهند. در حدود ساعت ۱۲ دسته‌ای دیگر از دانشجویان به ادای نماز جماعت در مقابل دانشکده‌ی مهندسی مکانیک پرداخته و سپس در یادبود فاجعه‌ی کشتار وحشیانه‌ی زائران در حرم شاه چراغ مراسمی برگزار می‌کنند. همزمان با برگزاری این مراسم، تجمع دانشجویان گروه دیگر به پایان می‌رسد.

۲- پس از پایان مراسم سوگواری، دانشجویان برگزار کننده در مقابل سردر شرقی تجمع کرده و به شعاردادن می‌پردازند. متعاقبا گروه دیگر دانشجویان نیز در بلوار پردیس شروع به تظاهرات اعتراضی می‌کنند و دو گروه روبروی هم به تجمع ادامه می‌دهند. در این میان متاسفانه شعار‌هایی رکیک و دور از شان دانشجو و ساحت دانشگاه نیز سر داده می‌شود. این تظاهرات قبل از ساعت ۱۷ خاتمه می‌یابد و دو گروه پراکنده می‌شوند.

۳- در این میان رویداد هنجارشکن و فاجعه‌بار حدود ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸ با ورود و هجوم دسته‌ای موتورسوار با لباس شخصی از در غربی پردیس شروع می‌شود. براساس مشاهدات مستقیم و تایید شده‌ی استادانی که از نزدیک شاهد ماجرا بوده‌اند، این دسته با ایجاد رعب و هراس و سروصدای موتور به تعقیب دانشجویان حاضر در خیابان‌های پردیس پرداخته و به دنبال آن، دانشجویان با ترس و وحشت بسیار به ساختمان‌های دانشکده‌ها پناه می‌برند.

۴- این افراد در میدان روبروی دانشکده‌ی مهندسی مکانیک یک دانشجو را مورد ضرب و شتم قرارداده و او را کشان‌کشان در برابر چشم همکلاسی‌هایش به خودرویی پارک شده مقابل در خروجی منتقل می‌سازند. ضمنا با ورود به دانشکده متالورژی و شکستن در آزمایشگاه‌ها به ضرب و شتم و دستگیری دانشجویانِ مشغول به پژوهش اقدام می‌کنند.

۵- حضور این دسته موتورسوار با لباس شخصی و جولان دادن آن‌ها در خیابان‌های پردیس تا حدود ساعت ۲۰:۰۰ ادامه می‌یابد. در تمام این مدت تعداد کثیری از آن‌ها در خروجی‌های شرقی و غربی پردیس و بیرون و داخل محوطه حضور داشته و در مقابل چشم ماموران حراست اقدام به دستگیری تعداد نامشخصی از دانشجویانی که قصد خروج داشته‌اند می‌کنند.

با توجه به موارد فوق، ما استادان دانشکدگان فنی دانشگاه تهران با هدف پاسداشت حرمت دانشگاه و پیشگیری از ناامنی بیشتر فضای علمی و آموزشی، مراتب زیر را اعلام می‌داریم:
الف- ضرب وشتم و دستگیری کور و بی‌هدف دانشجویان اعم از معترض و غیرمعترض، شکستن در آزمایشگاه‌ها، ورود به ساختمان‌های آموزشی در درون محوطه‌ی دانشگاه، غیر اخلاقی و غیر قانونی است و به آموزش عالی کشور آسیب‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌کند.
ب- ورود این گونه افراد به این صورت به درون دانشگاه، حتی با هدف برقراری نظم عمومی و دستگیری متخلفین به هیچ وجه توجیه پذیر نیست. اگر دانشجویانی با سردادن شعار‌های رکیک و غیرموجه مرتکب تخلفی شده‌اند حراست باید آنان را به کمیته‌ی انضباطی معرفی کند تا مطابق مقررات مصوب و ابلاغ شده به تخلفات آن‌ها رسیدگی شود.
پ- ورود افرادی غیرقابل شناسایی با لباس شخصی و با رفتار‌های غیرقابل قبول و ایجاد رعب و وحشت و فضای امنیتی در دانشگاه باعث سلب آرامش روانی هیات علمی و دانشجویان و کارکنان شده و در نهایت منجر به نابودی نظام آموزش و پژوهش می‌شود که مسلما مورد تایید هیچ فرد خیرخواهی نیست.
ت- در هفته‌ی اول آبان ماه با تلاش استادان دانشگاه و گفتگوی سازنده با دانشجویان معترض، رفته رفته به تعداد دانشجویان حاضر در کلاس‌ها افزوده می‌شد و انتظار می‌رفت در هفته‌ی دوم، کلاس‌ها به وضعیت طبیعی خود بازگردد. اقدامات مخرب و غیر مسئولانه‌ی روز شنبه هفتم آبان، امید همه‌ی استادان را نقش برآب کرد. در روز‌های متعاقب این حوادث تقریبا هیچ کلاسی تشکیل نشد و حتی بسیاری از دانشجویان از حضور در پردیس شماره‌ی ۲ خودداری کردند.
با توجه به نکات یاد شده، به مسئولانی که در تدوین سیاست‌های امنیتی-انضباطی دانشگاه نقش داشته و دغدغه‌ی عادی شدن وضعیت دانشگاه را دارند یادآور می‌شویم:
– استمرار رویکرد‌های امنیتی و اقداماتی، چون هجوم دهشتناک لباس شخصی‌ها در روز شنبه هفتم آبان به ساحت دانشگاه فاجعه بار است.
– ضروری است برای کاهش این پیامد‌های مخرب، نسبت به اعاده‌ی حیثیت از استادان، دانشجویان و کارکنان آسیب دیده اقدام شود.
– لازم است مداخله‌های غیرضروری و توجیه‌ناپذیر در امور دانشگاه که ناکارآمدی خود را در این شش هفته نشان داده است متوقف شود.
– ضروری است دانشجویان بازداشتی بدون قید و شرط آزاد شده و ممنوعیت ورود دانشجویان دیگر به دانشگاه لغو شود.
انجام این اقدامات قطعا نقش مهمی در ترغیب دانشجویان به مسئولیت پذیری و حفظ آرامش دانشگاه خواهد داشت. همانگونه که قبلا خاطر نشان شده است، راه حل بحران موجود از مسیر به رسمیت شناختن اعتراض‌ها و فراهم آوردن بستری قانونی برای بیان آن‌ها و گفتگو با معترضان می‌گذرد.
اسامی اساتید بر اساس حروف الفبا:
۱ کارن ابری نیا
۲ فرشاد اخلاقی
۳ ارس ادهمی (مدعو)
۴ مرتضی اسکندری قادی
۵ مهدی اشجعی
۶ اصغر افشاری
۷ علی افضلی کوشا
۸ علی الفت
۹ مسعود امامی (بازنشسته)
۱۰ موسی آیتی
۱۱ حسین ایمان عینی
۱۲ عباس بحرودی
۱۳ سیدمحمدعلی بنی هاشمی
۱۴ محمدرضا بهاری
۱۵ آرش بهرامی
۱۶ مریم بیطرف
۱۷ مسعود تابش
۱۸ سیدعلی ترابی
۱۹ فتانه تقی یاره
۲۰ امید توکلی
۲۱ کیومرث جعفر شقاقی (مدعو)
۲۲ آزاده جعفری
۲۳ علیرضا جلالی
۲۴ فرهنگ جلالی
۲۵ علی یار جوادی
۲۶ محسن حامدی
۲۷ محمد رضا حائری یزدی
۲۸ محمد حبیبی پارسا
۲۹ عباسعلی خدادادی
۳۰ احمد خونساری
۳۱ هوشنگ دولتشاهی
۳۲ مریم ذوقی
۳۳ جلیل راشد
۳۴ شهرام رایگان
۳۵ محمد رحیمیان
۳۶ محمدرضا رسایی
۳۷ بهزاد رستمی
۳۸ علیرضا ریاسی
۳۹ بنفشه زهرایی
۴۰ سید مهدی زهرایی
۴۱ سید کمال الدین ستاره دان
۴۲ بهرنگ سجادی
۴۳ محمدرضا سراجیان
۴۴ حمید سلطانیان زاده
۴۵ سمیع سمیعی اصفهانی
۴۶ زهرا شاطر زاده یزدی
۴۷ آزاده شاکری
۴۸ مسعود شریعت پناهی
۴۹ محمد شکرچی زاده
۵۰ محسن شهروسوند
۵۱ فرزاد شیرازی
۵۲ علیرضا صادقی
۵۳ کیوان صادقی
۵۴ زینب صالحی
۵۵ مریم صباغیان
۵۶ افسانه صدر (بازنشسته)
۵۷ محمدحسین صراف زاده
۵۸ سعید صفری
۵۹ فرهاد صمدزادگان
۶۰ نسیم طاهونی
۶۱ عباس عابدینی
۶۲ علی اصغر عطایی
۶۳ سید محمد ضیاء علوی
۶۴ بیژن علیزاده
۶۵ رضا غیاثی
۶۶ شهره فاطمی
۶۷ قادر فرجی
۶۸ فتحیه فقیه خراسانی
۶۹ هشام فیلی
۷۰ سیدفرید قادری
۷۱ سید امیر کیوان قربانی تنها
۷۲ کبری قرئلی
۷۳ عباس قلندرزاده
۷۴ رضا کراچیان
۷۵ مراد کریم پور
۷۶ احمد کلهر
۷۷ فرشاد کوثری
۷۸ سید مهدی گنجیانی
۷۹ منوچهر لطیفی
۸۰ سید علیرضا متولیان (مدعو)
۸۱ محمود محمدطاهری
۸۲ سهیل محمدی
۸۳ سیامک محمدی
۸۴ مهدی مدرسی
۸۵ مجید مرادی
۸۶ بهزاد مشیری
۸۷ ابوالفضل معصومی
۸۸ حسین معماریان (بازنشسته)
۸۹ مسعود منتظری نمین
۹۰ شمس الدین مهاجرزاده
۹۱ محمدرضا مهرنیا
۹۲ مریم مهنما
۹۳ حامد میرزاده
۹۴ علی اصغر میر قاسمی
۹۵ میر صالح میر محمدی
۹۶ سعید نادراصفهانی (بازنشسته)
۹۷ سید تقی امید نائینی
۹۸ محمد نشاط
۹۹ محمدعلی نظری
۱۰۰ زین العابدین نوابی
۱۰۱ محمود نیلی احمدآبادی
۱۰۲ قدرت الله هاشمی مطلق
۱۰۳ احسان هوشفر
۱۰۴ ناصر یزدانی
۱۰۵ لیلا یوسفی
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی