تیتر امروز

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.

رکوردشکنی «دلار» در ایران!

قیمت دلار بار دیگر رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال قیمتی بالاتر شد. علت افزایش قیمت دلار چیست و دلار امروز ۱۱ آبان ماه چه روندی را طی می‌کند؟

کد خبر: ۱۳۹۷۲۹
۱۲:۱۹ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱

رکوردشکنی «دلار» در ایران!

دیدارنیوز: مشاهدات از بازار ارز حاکی از عبور قیمت دلار از مرز ۳۴ هزار تومان است.

پیگیری‌ها از بازار ارز فردوسی حاکی از این است که دلار با قیمت ۳۴ هزار تومان در حال معامله است. برخی از معامله گران می‌گویند جو غالب بازار، جو فروش دلار است و بسیاری از افراد دلار‌های خانگی را وارد بازار کرده‌اند تا در اوج قیمت بفروشند.

براساس گزارش‌هایی که برخی کانال‌های تلگرامی تاکنون منتشر کرده‌اند، قیمت دلار از محدوده تاریخی خود عبور کرده و به قیمت بی‌سابقه‌ای رسیده است که حاکی از ثبت رکوردی عجیب و تاریخی برای قیمت دلار است. طبق نرخ‌هایی که از معاملات نقدی در بازار آزاد اعلام شده، نرخ دلار ساعتی پیش با عبور از مرز ۳۴ هزار تومانی، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

تا لحظه تهیه این گزارش قیمت دلار فردایی هم در بازار آزاد تا قیمت ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان ثبت شده است.

چرا قیمت دلار گران شد؟

اما علت افزایش بی‌سابقه قیمت دلار چیست و چرا دلار وارد کانال جدید شد؟ از دو ماه قبل تاکنون دلار در کانال ۳۱ و ۳۲ هزار تومان در نوسان بود. در این بازه زمانی دلار سه بار برای ورود به کانال ۳۳ هزار تومان خیز برداشت و سریع عقب رانده شده. اما نهایتا چند روز گذشته وارد کانال ۳۳ هزار تومانی شد و صرف زمان بسیار اندکی این کانال را پشت سر گذاشت. حالا باید دید که آیا دلار در کانال جدید ماندگار است یا اینکه به عقب بر می‌گردد و شاهد عقب‌نشینی قیمت آن هستیم.

پیش از این بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که قیمت دلار در نیمه نخست سال با ارزش ذاتی خود فاصله دارد و بازارساز با دستکاری، قیمت‌ها را در محدوده مشخصی ثابت نگه داشته است. این کارشناسان بار‌ها هشدار داده بودند که این دستکاری به معنای فشردن فنر ارز است و اگر دولت نتواند با تزریق ارز بیشتر، فنر را همچنان نگه دارد، باید منتظر جهش قیمت دلار باشیم.

اما مساله دیگری که وجود دارد این است که باید منتظر واکنش بازارساز به قیمت دلار هم بود. این گمانه وجود دارد که دولت این بار هم مانند دفعات قبل، وارد بازار شود و با تزریق گسترده ارز، بازار را دوباره کنترل کند و قیمت‌ها را به پایین بکشاند.

در دو هفته گذشته معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی معتقد بودند بازار عرصه جدال بازار آزاد و بازارساز است و بسیاری منتظر بودند که ببینند کدام طرف این ماجرا برنده میدان می‌شود. امروز ۱۱ آبان ماه بازار از فرمان بانک مرکزی خارج شده و باید دید در ادامه روز واکنش بازارساز به این قیمت تاریخی چیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی