تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سوپرجام ایران؛ استقلال و نساجی محتاط بازی می‌کنند!

مجید جلالی، مربی نام‌آشنای فوتبال کشورمان که با تیم صبا باطری اولین سوپرجام را بدست آورد، می‌گوید در تقابل امروز استقلال و نساجی در سوپرجام ایران، دو تیم محتاط خواهند بود.

کد خبر: ۱۳۹۷۱۳
۱۰:۲۷ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱

سوپرجام ایران؛ استقلال و نساجی محتاط بازی می‌کنند!

دیدارنیوز: مجید جلالی با صبا باطری اولین قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران را به دست آورد و از آن بازی و تقابل امروز استقلال و نساجی می‌گوید.

مجید جلالی کسی است که قهرمانی اولین سوپرجام تاریخ فوتبال ایران به نام او ثبت شده است. سال ۸۴ اولین دوره این رقابت برگزار شد و فولاد خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر و صبا به عنوان قهرمان جام حذفی به این مسابقه پا گذاشتند و شاگردان جلالی برد پرگل ۵ بر صفر به ثبت رساندند. به همین بهانه گفتگویی با مجید جلالی داشتیم:

* مسیر سخت قهرمانی جام حذفی

من اواخر آن فصل به صبا باطری رفتم. آن زمان جام حذفی بعد از لیگ و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد. ابتدا با استقلال اهواز بازی کردیم و بردیم و در فینال هم با ابومسلم رفت و برگشت بازی کردیم. بازی تهران را یک بر صفر در حال بردن بودیم که در دقیقه ۹۲ گل خوردیم و ابومسلمی‌ها خیلی خوشحال بودند، چون به خیال خودشان در مشهد می‌برند و قهرمان می‌شوند. ابومسلم آن فصل خیلی تیم سرحالی بود. در مشهد هم با یک گل عقب افتادیم، ولی رابرت مارکوسی گل مساوی را برای ما زد و بازی به پنالتی کشیده شد. من گلری به اسم کرم‌اللهی را برای پنالتی به زمین فرستادم و عالی هم کار کرد و باعث شد قهرمان حذفی شویم.

* بازی سوپرجام مقابل شاکله اصلی تیم ملی

فولاد آن فصل قهرمان لیگ شده بود و تیم پر ستاره‌ای بود. ۷ بازیکن فیکس تیم ملی آن زمان در فولاد بازی می‌کردند و به نوعی می‌شود گفت با تیم ملی فوتبال ایران بازی داشتیم. آن بازی دو گل جلو افتادیم و در حالیکه فولاد سه تعویضش را انجام داده بود میرزاپور مصدوم شد و مجبور شدند علوی را توی دروازه قرار دهند و در نهایت ۵ بر صفر پیروز شدیم. اینکه همه جا نتیجه بازی را ۴ بر صفر اعلام کردند اشتباه است و ما ۵ بر صفر برنده شدیم. تیم خوبی داشتیم و بازیکنان با کیفیتی مثل دایی، نوازی، اکبری، سهراب بختیاری زاده و... در اختیار داشتیم.

* ماجرای تکل مبعلی روی دایی و حذف از جام جهانی

اواخر بازی بود که ایمان مبعلی روی علی دایی تک دو پا زد و باعث شد دقایق پایانی بازی به حاشیه و جنجال کشیده شود. سر همان موضوع بود که شایعه شد دایی باعث شده مبعلی در جام جهانی حضور نداشته باشد، ولی من از نزدیک درگیر این ماجرا بودم و می‌دانم صحت ندارد. آن زمان رسانه‌ها با علی دایی خوب نبودند و این شایعات به راه افتاد، ولی خود علی دایی نگران مبعلی بود و می‌خواست برود با او صحبت کند و بگوید ناراحت نباشد و اتفاقی رخ نداده است. واقعاً علی دایی چنین اخلاقی ندارد که بخواهد بابت یک تکل برای کسی مشکل ایجاد کند.

* چرا سوپرجام ۱۱ سال برگزار نشد؟

بعد از آن بازی وقفه ۱۱ ساله در سوپرجام ایجاد شد و سوپرجام بعدی سال ۹۵ بود. دلایل زیادی برای برگزار نشدن سوپرجام وجود داشت. یکی‌اش این بود که بعضاً ممکن بود استقلال و پرسپولیس با هم بازی کنند و برگزاری این بازی سنگین و پر دردسر بود و فدراسیون از آن استقبال نمی‌کرد. یکی دیگر نبود زمان در تقویم و نبود اسپانسر بود. خود تیم‌ها هم استقبالی از این مسابقه نداشتند، چون در فرصت تعطیلات لیگ برگزار می‌شد و تیم‌ها در دوره نقل و انتقالات و بدنسازی و اردو بودند. خلاصه دلایل زیادی داشت که سوپرجام ۱۱ سال برگزار نشود.

* استقلال و نساجی محتاط بازی می‌کنند

من خیلی دقیق وضعیت امروز استقلال و نساجی را نمی‌دانم، چون مسابقات لیگ را پیگیری نمی‌کنم، ولی فکر می‌کنم هر دو تیم محتاط بازی کنند، چون تک بازی است و هیچکس نمی‌خواهد گل بخورد و نتیجه را واگذار کند. اگر گل زودهنگامی در این بازی شاهد نباشیم ممکن است بازی گره بخورد و کم گل باشد، ولی اگر یک تیم زود به گل برسد احتمال یک بازی پرگل وجود دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی