تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
عضو هیئت مدیره نصر تهران اعلام کرد

اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به منافع ملی آسیب نمی‌زنند

محمد متشرعی، عضو هیئت مدیره نصر تهران با تاکید بر وابستگی جدی معاش روزانه مردم به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، اعتقاد دارد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی زیانی علیه منافع ملی نخواهند داشت.

کد خبر: ۱۳۹۶۷۷
۱۹:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱

اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به منافع ملی آسیب نمی‌زنند

دیدارنیوز: متشرعی گفت: ادامه روند فعلی در زمینه اینترنت جز خسران هیچ حاصلی نداشته و نه ضامن امنیت ملی است و نه ضامن معاش مردم.

به نقل از سایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، «محمد متشرعی»، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در گفتگو با روابط عمومی این سازمان اظهار داشت گاهی تصمیماتی از سوی حاکمیت گرفته می‌شود که برخلاف منافع عمومی است: «اینترنت و شبکه‌های اجتماعی زیانی علیه منافع ملی نخواهند داشت. به نظر می‌رسد میان ذهنیت برخی از تصمیم‌گیرندگان با واقعیت جامعه و آنچه در زندگی مردم و کسب‌وکار‌ها در جریان است، فاصله زیادی وجود دارد.»

او معتقد است ایجاد محدودیت در استفاده از بستر اینترنت و فضای مجازی به بهانه اینکه ممکن است سرپوشی بر ضعف برخی تصمیمات حاکمیتی باشد، عذر بدتر از گناه است: «وقتی معاش عده زیادی از مردم جامعه به ابزار اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وابستگی جدی و مداوم دارد و ما این ابزار را دچار اختلال می‌کنیم، این پیام را به میلیون‌ها نفر می‌دهیم که برخلاف شعار‌های روزانه حمایت از کسب و کارها، اصولاً این مسئله اهمیت چندانی ندارد.»

به باور متشرعی وضعیت موجود، سرمایه‌های انسانی نخبه و جوان صنعت فناوری اطلاعات را نشانه گرفته است: «فارغ از اینکه طرح‌ریزی وقایع فعلی جامعه از سوی چه کسی یا چه کسانی صورت گرفته، وضعیت موجود، سرمایه‌های انسانی نخبه و جوان صنعت فناوری اطلاعات را نشانه گرفته است. دیگر با هیچ استدلالی نمی‌توان بسیاری از این نخبگان و نیرو‌های مستعد را که تصمیم به مهاجرت از کشور دارند، منصرف کرد. راست می‌گویند امید مُرده است.»

وی تاکید کرد ادامه روند فعلی جز خسران هیچ حاصلی ندارد؛ نه ضامن امنیت ملی است، نه ضامن معاش مردم.

رئیس کمیسیون صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی با اشاره به پیگیری‌های سازمان نصر تهران برای رفع مشکلات موجود در زمینه اختلال و قطعی اینترنت گفت: «در جلسات متعددی که در این مدت برگزار شده، ابعاد وضعیت مخاطره‌آمیز فعلی بررسی شده است. اگرچه نظرات کارشناسی اخذ شده را همراه با مستندات فنی به مراجع مربوطه ارسال کردیم، تاکنون پاسخ روشنی دریافت نکرده‌‎ایم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی