تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

اسلامی: هدف‌گذاری ما تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف‌گذاری ما تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است.

کد خبر: ۱۳۹۶۷۶
۱۹:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱

اسلامی: هدف‌گذاری ما تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور است

دیدارنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف‌گذاری ما تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است؛ اکنون حدود یک هزار مگاوات در دست بهره‌برداری بوده و ۲ هزار مگاوات در دست ساخت است.

محمد اسلامی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: صنعت هسته‌ای، صنعتی پیشتاز و پیشران در توسعه علم و فناوری است و می‌تواند تاثیرگذاری گسترده‌ای در حوزه صنعتی داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در جلسه امروز محور‌های اصلی سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی که ۲۰ فروردین امسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد و در دستورکار ما قرار دارد، تشریح شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان انرژی اتمی در حوزه معادن نقش داشت، ابهامات، سوالات، عملکرد و برنامه‌های این بخش در نشست امروز تشریح و مقرر شد که بیشتر از گذشته با کمیسیون در حوزه معادن و بهره‌برداری از معادن تعامل صورت گیرد.

اسلامی درباره تولید انرژی، ادامه داد: هدف‌گذاری ما در این زمینه تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است؛ اکنون حدود یک هزار مگاوات در دست بهره‌برداری بوده و ۲ هزار مگاوات در دست ساخت است، همچنین یک پکیج ۱۰ هزار مگاواتی و تعدادی نیروگاه کوچک در دست است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در طرح آمایش و انتخاب سایت مطالعاتی انجام شده که مهم‌ترین نکته برای ما کنار آب بودن و قابلیت استفاده از آب است که تولید ۱۰ هزارمگاوات جدید در جنوب و بیشتر در سواحل مکران و استان هرمزگان، بوشهر و در خوزستان پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی