تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
جمع‌بندی‌های تخصصی به تفکیک وزارت صمت به دو وزارت‌خانه منتهی نشد

قالیباف: فاطمی‌امین از اعتماد دوباره مجلس استفاده کند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رای اعتماد دوباره نمایندگان به فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدوارم این اعتماد مجدد مجلس به ایشان یک فرصتی باشد برای اجرای طرح‌ها و قول‌هایی که داده‌اند تا شاهد تحولی اساسی در این حوزه به نحوی که مردم آن را حس می‌کنند باشیم.

کد خبر: ۱۳۹۶۵۰
۱۱:۴۹ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱

قالیباف: فاطمی‌امین از اعتماد دوباره مجلس استفاده کند

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود وزیر صنعت، معدن و تجارت از رای اعتماد مجدد مجلس و فرصت پیش آمده برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود در راستای حل مشکلات مردم استفاده کند.

محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز مجلس و پس از رای اعتماد مجدد نمایندگان به سیدرضا فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ضمن تبریک به آقای فاطمی امین لازم است این نکته را عرض کنم که ان شاءالله این اعتماد مجدد مجلس به ایشان یک فرصتی باشد برای اجرای طرح‌ها و قول‌هایی که داده‌اند تا شاهد تحولی اساسی در این حوزه به نحوی که مردم آن را حس می‌کنند باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: این وزارتخانه یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی دولت است که هم در اشتغال و هم در معیشت مردم تاثیر دارد. از سوی دیگر این وزارتخانه در ارزآوری برای کشور نیز بسیار موثر است.

قالیباف: جمع‌بندی‌های تخصصی به تفکیک وزارت صمت به دو وزارت‌خانه منتهی نشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون و تعدادی از کارشناسان موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارت‌خانه را بررسی کردند و نهایتاً به جمع بندی تخصصی درباره این تفکیک نرسیدند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ مجلس در جریان بررسی تقاضای استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) به ارائه توضیحاتی درباره اظهارات مطرح شده از سوی لطف‌الله سیاهکلی که به عنوان موافق استیضاح صحبت کرد، پرداخت و گفت: درباره آنچه که آقای سیاهکلی درباره تفکیک دو وزارتخانه اشاره کرد، باید بگویم که مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون و تعدادی از کارشناسان این موضوع را بررسی کردند و نهایتاً به جمع بندی تخصصی درباره تفکیک صمت به دو وزارت خانه نرسیدند.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: مخصوصا اینکه مردم نباید در تامین کالا‌های غیر اساسی خود نیز با مشکل مواجه شوند. اینکه قیمت اقلام غیر اساسی مردم بالا می‌رود در دست این وزارتخانه است. ان شاءالله بتواند با کار‌های درست این وضعیت را اصلاح کند. در بحث قانون ساماندهی خودرو نیز با تمام مسیر‌هایی که طی کرد و تا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رفت مجلس پای قانون خود ایستاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قانون ساماندهی خودرو هم تحولی در تولید داخل باید رقم بزند و هم در واردات تحولی ایجاد کند. امیدواریم مجموعه دولت و وزیر صمت به این رای اعتماد توجه داشته باشند و در مسیر حل مشکلات مردم با یکدیگر گام برداریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی