تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

تجمع مردم چک در حمایت از اوکراین؛ «تاریکی» هرگز پیروز نمی‌شود

ده‌ها هزار تن از مردم جمهوری چک در میدان اصلی پراگ علیه افزایش پوپولیسم و افراط‌گرایی و همچنین در حمایت از اوکراین دست به راهپیمایی زدند.

کد خبر: ۱۳۹۵۸۴
۱۲:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

تجمع ده‌ها هزار نفری در پراگ در حمایت از اوکراین

دیدارنیوز: این راهپیمایی دو روز پس از آن برگزار شد که ائتلافی از جنبش‌های سیاسی راست افراطی، گروه‌های دیگر و حزب کمونیست در همین میدان در پراگ، پایتخت جمهوری چک دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بسیاری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز یکشنبه با برافراشتن پرچم‌های جمهوری چک، آمریکا، ناتو و اوکراین حمایت خود را از کی‌یف در مواجهه با روسیه ابراز داشتند. اعتراض روز جمعه علیه درخواست‌های ناتو و اتحادیه اروپا برای گفت‌وگوی مستقیم با مسکو درباره تامین گاز مصرفی بود.

در حالی که موسسان گروه "میلیون لحظه برای دموکراسی" که این تجمع روز یکشنبه را برگزار کرد به جمعیت گفتند که با وجود ترس از قیمت بالای انرژی و جنگ در اوکراین، آینده دموکراسی در معرض خطر است، مردم تابلو‌هایی با عنوان "جمهوری چک در برابر ترس" و "ما می‌توانیم از عهده آن برآییم" در دست داشتند.

موسسان این گروه خطاب به جمعیت گفتند: از شما بابت اینکه با ترس‌هایتان روبرو شدید و اینجایید، تشکر می‌کنیم. قابل درک است که بسیاری از مردم می‌ترسند. اما این همیشه بد نیست. ترس یک خادم خوب است و به ما در زنده ماندن کمک می‌کند.

در این تجمع همچنین ویدیویی از اولنا زلنسکا، همسر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پخش شد که به مردم تاکید داشت تا بر آنچه در کشورش رخ می‌دهد، متمرکز شوند.

وی گفت: ما به روس‌ها اجازه نمی‌دهیم تا ما یا تمام جهان را به تاریکی بکشانند. تاریکی هرگز پیروز نمی‌شود. مادامی که مردم چشم‌های خود را به روی جنگ نمی‌بندند، نور ما هرگز خاموش نمی‌شود.

بهای گزاف انرژی به دلیل جنگ اوکراین باعث اعمال فشار بر دولت‌های اروپایی برای پایین آوردن بهای انرژی مصرف‌کننده و مصارف صنعتی شده است. در جمهوری چک نیز دولت این کشور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را در دستور کار قرار داده و موضعی سختگیرانه علیه مسکو بابت حمله به اوکراین وضع کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی