تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

وضعیت بد دیواره شرقی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر می‌گوید: دیواره شرقی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر وضعیت خوبی ندارد و هر لحظه ممکن است آن بخش از دیواره تخریب شود و این معضل امری نیست که بشود کتمان کرد.

کد خبر: ۱۳۹۵۶۰
۰۹:۵۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

وضعیت بد دیواره شرقی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر

دیدارنیوز: احمد شمس‌آبادی تصریح کرد: تداوم این بی‌تفاوتی‌ها باعث می‌شود هنگامی که این آثار تاریخی تخریب شدند کانون توجه قرار گیرند.

وی همچنین با اشاره به رانش دیواره غربی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر گفت: سبک‌سازی خانه‌های مشرف بر دیواره غربی سازه‌های آبی ـ تاریخی ثبت جهانی شوشتر زمان‌بر است و با سبک‌سازی رانش این دیواره برطرف نمی‌شود.

این دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه سبک‌سازی خانه‌های مشرف بر دیواره غربی به دلیل اینکه این دیواره رانش دارد اقدامی نادرست است تصریح کرد: اعتبار تخصیص می‌گیرد، اما مدیریت مالی و مرمت درستی انجام نمی‌شود و این یک واقعیت است که عملکرد کارساز و مطلوبی از مسؤولان این حوزه مشاهده نمی‌شود.

شمس‌آبادی در ادامه این گفتگو با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مسؤولان مربوطه باید برای بازدید میدانی و بررسی آثار با کارشناسان و مدیران شوشتر هماهنگی کنند و حداقل یک روز را برای جلسه و هم‌اندیشی در خصوص این آثار تاریخی تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آثار ثبت جهانی شده برگزاری جلسه، برنامه‌ریزی به منظور حفاظت مستمر و... توسط مسؤولان مربوطه در این حوزه لازم است.

او با اشاره به اینکه وزیر میراث فرهنگی کشور در چند ماه گذشته در شهرستان شوشتر حضور پیدا کرد گفت: وزیر میراث فرهنگی بدون هماهنگی قبلی و توجه به این آثار تاریخی صرفا در میان آبشار‌های تاریخی شوشتر به عکس‌برداری مشغول شد و بدون اینکه به وضعیت رانش دیواره غربی این سازه‌های آبی توجه کند محل را ترک کرد.

این دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌ای برای مناظره و هم‌اندیشی در این خصوص ضرورت دارد اضافه کرد: برای هر گونه اقدام در این آثار تاریخی باید کارشناسان با مطالعه دقیق بر سر ریشه مشکل رانش این دیواره تحقیق کنند و بعد از مطالعات لازم اقدامات را عملی کنند تا با نبود توجه و کار بدون آگاهی اتفاقی رخ ندهد که دیگر حفظ این آثار نشدنی باشد.

او با اشاره به اینکه شوشتر ۱۳ اثر ثبت جهانی دارد عنوان کرد: آیا این حق شهرستان شوشتر نیست که حداقل یک مسؤول از این آثار ثبت جهانی شده بازدید میدانی کند و وضعیت آن‌ها را ببیند؟

به باور وی، ساماندهی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر عزم ملی می‌طلبد، زیرا این آثار ثبت جهانی شده متعلق به تمام جامعه بشریت است و ما در مقابل این آثار و انتقال آن‌ها به نسل آینده مسؤول‌ایم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی